ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Бензинов автомобил се гаси с 500 литра вода, електромобил – с 10 000 литра | ||||||
| ||||||
Все повече електромобили и хибриди започват да се движат по пътищата на Европа. Асоциацията на германските пожарникари изиска от автомобилните производители подкрепа за справянето с пожарите при автомобилите на ток. Според eксперта по противопожарна безопасност Петер Бахмейер "досега производителите на автомобили не са поели адекватна отговорност за електромобилите и свързаните с тях рискове след пожар“. Пред Spiegel Бахмайер допълва още, че рискът електрически автомобил да пламне не бил по-висок от този при бензинов. Гасенето на батерия обаче често е по-трудно и отнема значително повече време. "Обикновен автомобил може да бъде угасен за 15 минути с около 500 литра вода“, допълва Бахмайер. При електрическите автомобили обаче гасенето често отнемало два до три часа и 10 000 литра вода. А след това превозното средство трябвало да бъде наблюдавано в продължение на 72 часа, за да се предотврати повторното запалване на батерията. А с тази задача нямало как да бъдат натоварени обществените огнеборци. Ето защо от Експертната комисия за пожарна и аварийна безопасност на германските пожарникари искат в случай на пожар с електромобил производителите да изпратят специалисти (каквато е практиката в химическата индустрия) и по-късно да се погрижат за репатрирането на запалената машина. В отделни федерални провинции като Бавария службите за пътна помощ поемат отговорността за угасения автомобил, но според Бахмайер нямало регламент в тази насока, който да действа в цяла Германия. Проблемът с пламналите електромобили има и още един аспект – и той е свързан с вдишване на отделяната при горенето флуороводородна киселина, която в определени количества можело да се окаже животозастрашаваща за пожарникарите при контакт с кожата, става ясно от публикация на RBB. Eто защо пожарникарите ще трябва да бъдат оборудвани с нова техника и да преминат допълнителни обучения, за да бъдат по-сигурни в действията си при електромобили. Докато при конвенционалните модели на ДВГ огнеборците използват пяна, при електромобилите те трябва да прилагат основно вода – тъй като тя осигурява по-добър ефект на охлаждане, който не би позволил батериите да пламнат. Поради същата причина водната струя следва да бъде насочена именно към батериите. Най-лесно за тяхното разположение в самия автомобил пожарникарите могат да се ориентират от таблет, на който са заредени специалните схеми, осигурени от производителите (каквито има и за моделите на ДВГ). |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 27.08.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета