Като говорим за трансбалкански коридори, трябва да имаме предвид, че те не са родени нито през `90-те, нито през `80-те години на 20-ти век. Те са рожба на ХІХ век и са предимно железопътни проекти.
По отношение жп линията от Кюстендил през Крива Паланка до Куманово, трябва да се каже, че такива проекти в много по-мащабен вариант се чертаят още през `80-те - `90-те години на ХІХ век. „Тогава ние лансираме възможността за свързване на Черно море или на Дунав с Адриатическо море именно през Вардарска Македония, за излизане на пристанището в Драч или във Вльора. Но и нашите съседи също са много агресивни по отношение на подобен род проекти и в дипломатически план - по резултатни. Като говорим за съседи - трябва да имаме предвид Сърбия, която привлича солидно лоби и през ХІХ, и особено през второто десетилетие на ХХ век за своя проект за Дунавско-Адриатическа железница, която има много задачи, от тях - международната е - да се оперира и икономически да се захранва Италия с продукти от Русия, нефт от Румъния и т.н. - каза Ангел Джонев.
Източник: Агенция "Фокус"