Общински съветник от ДБГ и председател на Постоянната комисия по туризъм
Живко Табаков предлага на местния парламент да бъдат взети допълнителни мерки за справяне с последиците от COVID-19, установи справка на
Burgas24.bg.
Първата от тях е да бъдат отделени средства в размер на 50 хил. лева от бюджета на Община Бургас за външна, медийна и онлайн реклама. Така ще се даде възможност за ефективното рекламиране на Бургас като сигурна туристическа дестинация.
Важно предложение е намаляване на действието на "Зелената зона" в частта около Морската градина за месеците юли и август, като отпадне пълното й функциониране през уикендите. Става въпрос за ул. 24-ти пехотен черномтоорски полк" и паркинг "Северен плаж".
Табаков предлага още намаляване на цените за ползване на спортни съоръжения, зали, сцени и театри за провеждането на платени спортни и културни мероприятия със 70 % до приключване на действието на извънредна обстановка у нас.
Намаляване на такса битови отпадъци на заведенията за хранене и развлечения с 50 % до настъпването на промяна в заповедта на министъра на здравеопазването на РБ България, с която да им бъде позволено да работят на пълен капацитет, е друго негово предложение.
Другите мерки са: Заплащането на такса "тротоарно право" за заведенията на хранене и развлечения да се изчислява на база квадратура брой разположени маси за месеците май, юни, юли, август и септември, а не както досега на квадратен метър за цяла заета площ; Намаляване на наемите за РИЕ на 50 % за периода след изтичане на извънредна обстановка до 31 октомври 2020 г.; Подновяване на изтичащите разрешителни за РИЕ – без авансови вноски, да бъде преустановено действието на чл. 33, ал. 2, т. 1 от Наредбата за период от една година след извънредната обстановка.
През последните седмици Табаков и общинските съветници от ДБГ са провели редица срещи с местния бизнес От тях става ясно, че браншът е който е частично удовлетворен от гласуваните през месец март облекчения. "Целта на техните искания е да се създадат предпоставки за развитие на нашия регион чрез подобрение на бизнес климата и в пряка връзка с подобряването на местното самоуправление в условията на епидемична обстановка", пише Табаков.
"За да сме конкурентни във вътрешна среда, неминуемо трябва да отделим допълнителни средства за реклама, наред с представянето на ясна стратегия как и какво да рекламираме. През последните няколко години Община Бургас предвижда средства за произвеждането на рекламни материали, които се разпространяват през туристическите информационни центрове, както и през туроператори и агенти, дават се средства и за участието ни на определени туристически борси, които са целеви пазари за нашата дестинация. Това е важно, но не и достатъчно в моментната ситуация. Спешното изготвяне на кризисна рекламна стратегия за ефективно рекламиране на Бургас като сигурна туристическа дестинация от отдел "Туристически политики и дейности", както и залагането на средства в размер на 50 хил. лева. за външна, медийна и онлайн реклама, би дало известна преднина на Бургас пред останалите големи градове в страната в битката за всеки един турист. Изключително важно е тази мярка да бъде приложена сега, когато много хотели, ресторанти и туристически обекти реорганизират своите рекламни стратегии и запълват своите заетости. "Агресивното" рекламиране на община Бургас от една страна ще помогне на местния бизнес, а от друга - ще насочи българския турист да избере и предпочете именно нашия район за своята лятна почивка.
Важно е да припомним, че със заповед на кмета бе отложено стартирането на "Зелената зона" от 2 май до второ нареждане. "Движение България на гражданите" винаги е стояло зад позицията, че въвеждането на "Зелена зона" изобщо удря по малкия и средния бизнес, който иска да привлича клиенти, а развитието на малките и средните предприятия е ключово за България и икономиката ни, както и за туристическия отрасъл. Затова подобни мерки трябва да бъдат много внимателно премислени преди да бъдат въведени. С оглед на настоящата ситуация, считаме за резонно намаляването на действие на "Зелената зона" в частта около Морската градина само за месеците юли и август, като отпадне пълното й функциониране през уикендите. "Зелената зона" нанесе известни щети на бизнеса в Морската градина през времето на нейното функционира в не толкова кризисен момент, а сега очакванията са загубите да бъдат далеч по-значителни", мотивира се Табаков.