Живко Табаков: Ще предлагаме нашия регион на най-големите световни пазари
С туристически район "Южно Черноморие" ще се продаваме успешно не само в България, но и на най-големите световни пазари. Това заяви председателят на Постоянната комисия по туризъм към ОбС-Бургас Живко Табаков, който е инициатор на предложението. Днес се проведе събрание на Учредителния комитет за създаване на Организацията за управление на туристически район "Южно Черноморие", предаде репортер на Burgas24.bg.
"В Инициативния комитет са поканени всички кметове на общини от област Бургас, както и представителите на туристическите сдружения, вписани в Националния туристически регистър, със седалище на територията на област Бургас", посочи Табаков.
Идеята на Организацията за управление на туристическия район (ОУТР) е всички 13 общини на територията на област Бургас да развиват общ туристически продукт, който ще бъде предлаган по време на участието на общините на различни туристически борси както у нас, така и зад граница. Това ще запълни съществуващите липси в маркетинга и управлението на дестинациите между общините и Министерството на туризма. Освен това ще обедини ресурсите на отделните общини - те ще се рекламират като едно цяло, но всяко място от областта ще предлага своите туристически продукти.
"Днес дадохме старт на този учредителен комитет, който ще начертае пътя за бъдещото функциониране на туристически район "Южно Черноморие". Поставили сме си срокове до края на годината да имаме учреден такъв туристически район. Предстоят технически неща, като вземане на решения от общинските съвети на територията на всяка община, както и всички сдружения, за участието в този туристически район. Това е нещо мащабно - един район, който няма да се рекламира само в България, той ще се рекламира зад граница, на най-големите световни пазари", подчерта съветникът на министъра на туризма. Той отбеляза, че поставените срокове са до края на тази година, за да може всяка една община да заложи в бюджета си своето финансово участие в проекта.
Тепърва предстои да се избере ново име на туристическия район, както и слоган за неговото популяризиране.