"Тенденция се формира от края на миналата година и продължава до този момент. Като цяло обхвата по жинотозастраховането на целия пазар в Източна Европа традиционно е нисък, въпреки че в развитите пазари в Западна Европа, той е доминиращ. Последните години, благодарение на упоритата работа на застрахователите в тази посока и превантивната информация по продажбата на тези застраховки, има съживяване", каза Баиряков. Според него в застрахователния бизнес сезонността не е определящ фактор, тъй като застраховките са с едногодишен срок на действие. Много малка част от застраховките имат сезонен характер като отговорността на хотелиера, злополуки при туристи. Тези застраховки се сключват обичайно сезонно.
"Последните години има раздвижване и в тази посока. Българските туристи започват да се интересуват за покритието при тези застраховки за евентуално, настъпващи злополуки или трагични събития, свързани със здравето по време на почивка, тъй като рисковите фактори се увеличават в този период. Като обеми тези застраховки не са значими и не са масови", каза още застрахователят. При застраховките на имущество има задържане на сравнително ниско ниво. Покритието в страната като обхват е около 2% т.е. от 100 домакинства 2-3 семейства правят тази застраховка, посочи той. Нестандартни застраховки, свързани с определени части от тялото на известни личности, не са популярни сред застрахователите, защото няма запитвания, тъй като цените на този тип застраховки са много високи и малко хора могат да си позволят.
"Липсва потребност и пазар за този вид услуга, застрахователните компании нямат добра практика и статистика за да разработят по-детайлно тези застраховки", каза Баиряков.
Източник: Агенция "Фокус"