Подлез СОМАТ, който години наред ставаше непроходим при всеки обилен дъжд, ще бъде реконструиран изцяло на 3 етапа. Още с реализирането на първия ще бъде решен проблемът с постоянното наводняване на съоръжението.
Строителните дейности стартират тази седмица. За изпълнението им са осигурени 2 милиона лева, които идват от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии към Министерски съвет. Община Бургас успя да се пребори за необходимото финансиране след години настояване, аргументирано искане и представяне на точна диагноза на проблема.
"Ще се постараем още при първите дъждове тази есен да се усети ползата от проекта. В района са базирани десетки фирми, а целта е техните служители и техника да стигат нормално до работните си места", каза кметът
Димитър Николов.
В следващите дни започва изграждане на гравитачен канал под ЖП линията. Той ще води към съществуващия земен отводнителен канал, по който водата стига до езерото Вая.
Съвместно с Националната компания "Железопътна инфраструктура" ще се направи сондаж под ЖП линията. Така водата от близкото лозовско дере ще се насочи през покрит канал отново към езерото Вая и няма да залива пътя. Нормалното отводняване на дерето няма да позволи неговото препълване и преливане както към подлеза, така и към квартала.
Паралелно с всичко това ще се изгради и ново отводняване на самото шосе, което минава под ЖП линията. То ще отвежда нормално дъждовните води, тъй като вече няма да събира потоците от цялата околност.
Община Бургас е насочила много ресурс и желание към едновременното изпълнение на този и още няколко големи проекта, логистично свързани помежду си. Останалите са Пътен възел Запад /готов на 60 %/, реконструкция на ул. "Крайезерна" /готов проект, очакващ финансиране/ и цялостен ремонт на ул. "Одрин" /тече проектиране/.