Настоящото състояние на надлеза не е добро. Амортизацията е предизвикала напукване на настилката. Забелязват се разрушения и коловози в големи по дължина участъци, успоредни на бордюрите. На места армировката е оголена и корозирала. Един от най-сериозните проблеми е деградацията на хидроизолацията.
Предстои буквално да се премахне цялото покритие на надлеза и след това да се изгради отново, което ще удължи с десетилетия експлоатационната годност на съоръжението.
В изготвения технически проект за обновяване са предвидени следните дейности:
- Ще се демонтират парапетите и предпазните стоманени огради върху тротоарните блокове;
- Ще се разруши горната повърхност на корнизите и на тротоарните блокове при запазване на съществуващите тръби с комуникации;
- Ще се разрушат всички пластове над пътната плоча - асфалтовата настилка, предпазен бетон, хидроизолация и изравнителен бетон;
- Ще се демонтират отводнителите;
- Ще се демонтират предпазните мрежи над ЖП линията;
- Ще се демонтират износените преходни конструкции за дилатационните фуги;
- Ще се изпълнят нови тротоарни блокове от бетон;
- Ще се монтират нови преходни конструкции за дилатационните фуги на надлеза;
- Ще се монтират нови чугунени отводнители и ще се подобри отводнителната система;
- Ще се монтира нова предпазна мрежа над електрифицираните ЖП коловози;
- Ще се положи нов пласт от изравнителен бетон върху пътната плоча, в съответствие с новото нивелетно решение;
- Ще се положи нова хидроизолация;
- Ще се положи нова асфалтобетонна настилка в два пласта;
- Върху тротоарните блокове ще се монтират нов пешеходен парапет с височина 110 см. и нова ограничителна система за превозни средства;
- Ще се монтират нови капаци на ревизионните шахти;
- Ще се почисти оголената и корозирала армировка на надлеза и ще се възстанови бетоновото покритие на елементите чрез подходящи саниращи системи.
При изпълнение на ремонта ще бъде въведена временна организация, с която да се осъществи необходимата проводимост на автомобилното движение.