 © | Новопостроеният пътен възел "Бургас - Средец - Созопол" е реализиран на две нива, на кръстовището на Път I-9 с Път ІІ-79 при км 241+600. Изграден е на мястото на съществуващото едноплощно светофарно регулирано пътно кръстовище на Път I-9 "Варна - Бургас - Созопол" с ул. "Чаталджа" и Път II-79 "Бургас - Елхово" на територията на град Бургас.
Изградена е нова конструкция на настилката за директното трасе и пътните връзки на пътния възел, осигуряващи възможност за движение на МПС при натоварване от 11,5 тона/ос. При изпълнение на обекта са вложени над 41 350 тона асфалтови смеси на площ приблизително 110 000 м2.Проектът включва:
- Изграждане на кръгово кръстовище с нови пътни връзки и подходи с площ от 34 000 кв.м; - Изграждане на естакада и нов пътен участък с дължина 1 017 м и площ от 22 400 кв.мпо главно направление на Път І-9 "Варна - Бургас - Созопол"; - Рехабилитация на 2580 мот настилката по трасето на път І-9 от пътния възел до надлез Владимир Павлов; - Изграждане на нови осем колектора с обща дължина от 2 485м; - Изграждане на самостоятелно улично осветление при обща дължина на трасето за осветление от 8500 м; - Доставка и монтаж на 3200 м стоманена предпазна ограда тип H2W4 и 1150 м предпазен парапет;
С реализирането на проекта е решен изключително важен транспортно-комуникационен проблем, създаден от изчерпаната пропускателна способност на съществуващо кръстовище преди реконструкцията, както за жителите на град Бургас, така и за гостите на града и потока от туристи, посещаващи красивите места по Южното Черноморие.
Обектът се финансира със заем от Европейска инвестиционна банка и със средства от националния бюджет.
ОПИСАНИЕ ОБХВАТА НА ИЗПЪЛНЕНИТЕ СМР ПО ЧАСТИ:
Кръгово кръстовище
Ситуационното решение съответства на възприетата схема тип "кръг" на пътния възел.Основните направления по път I-9 "Варна - Бургас - Созопол" и кв. Победа - кв. Меден Рудник съвпадат напълно със съществуващата пътна и улична мрежа. Пътните връзки кв. Победа - Варна и кв. Меден рудник - Созопол остават успоредни на главното направление, като са отделени от трасето на Път І-9 посредством изградени подпорни стени.
Естакада по главно направление "Варна - Бургас - Созопол" Изградена е естакада и нов пътен участък с дължина1017 м, включваща 18 отворно съоръжение, разделено на четири секции. Първата и четвъртата секция са с по пет отвора от по 25м, а втората и третата - с по четири отвора също по 25 м всеки.
Всички опори на естакадата са фундирани върху изливни пилоти с диаметър 1 200 мм и с дължина 25 м, обединени с надпилотни греди, съгласно проекта, или общо 120 бр пилоти с обща дължина от 3 000 м.
Стълбовете представляват три кръгли колони завършващи в горния си край с ригел. Устоите са плътни, стоманобетонови.
Връхната конструкция е изпълнена от предварително напрегнати главни греди ГТ 115. Върху тях е излята на място стоманобетонова пътна плоча, която преминава непрекъснато над средните опори, като се прекъсва при разделителните стълбове в края на всяка секция. Главните греди са монтирани върху неопренови лагери при всички стълбове и при устоите.
Като продължение на естакадата между главното направление и пътни връзки кв. Победа - Варна и кв. Меден Рудник - Созопол са проектирани и изпълнени две сглобяеми стоманобетонови подпорни стени с видима част до 3,0 м и дължини съответно 106,20 м и 110,22 м. Изградени са и монолитни подпорни стени с дължини съответно 95,70м на пътна връзка кв. Меден Рудник - Созопол и 70,00 м на пътната връзка от Варна към кв. Меден Рудник;
Рехабилитация на настилката по трасето на път І-9 от пътен възел "Бургас - Средец - Созопол" до надлез "Владимир Павлов"
Изпълнена е рехабилитация върху участък с обща дължина 2580  |  © | м с габарит 22 м, включващ две платна за движение от съществуващия Път I-9, който преминава през чертите на град Бургас и свързва рехабилитирания надлез "Владимир Павлов" с новоизградения пътен възел "Бургас - Средец - Созопол".
Началото на участъка е при южния устой на надлез "Владимир Павлов" на км 238+406,45, а краят му е преди пътния възел "Бургас-Средец-Созопол" на км 240+986,85.
Рехабилитацията включва:
• Предварителен ремонт на асфалтовата настилка - отстраняване на отделни повреди и дефекти по платното за движение по цялата дължина на обекта - напречни, надлъжни и мрежовидни пукнатини, кръпки, разрушения, деформации и ускорено износване; • Полагане на допълнителни усилващи пластове за постигане на необходимата носимоспособност на асфалтобетоновата настилка, в съответствие с очакваното транспортно натоварване за перспективен период до 2020 г.; • Възстановяване на банкетите; • Направа на нови и ремонт и основно почистване на отводнителните съоръжения в участъка; • Подмяна на бордюрите и тротоарите, както и направа на рампи за движение на детски колички и такива на хора в нераностойно положение в зоната на кръстовището с ул. "Спортна" на км 238+946,33; • Подмяна на предпазните съоръжения; • Полагане на хоризонтална маркировка и монтаж на нова вертикалната сигнализация с пътни знаци и табели;
Отводняване
Отводняването на директното трасе и пътните връзки на пътния възел се осъществява чрез изградени нови осем колектора с обща дължина от 2 485 мили повърхностно, чрез облицовани окопи.
Улично осветление
Изградено е самостоятелно улично осветление на директното трасе и пътните връзки на възела, включително изграждане на нова електрическа мрежа, монтиране на комутационна и защитна апаратура и свързване със захранващите пунктове, при обща дължина на трасето за осветление от 8 500 м. |