Търговски шпиони обикалят хипермаркети от веригите на конкуренти и следят ценовата политика, за да могат работодателите им да реагират с по-ниски цени. Репортер на вестника попадна на две групи "шпиони" в един от магазините. В първия случай двама младежи с листчета обикаляха щандовете с основните хранителни продукти и описваха промоциите и цените. Гъбите можем да ги свалим до 3,20, на лука ще му пуснем 10 стотинки надолу, уточняваха помежду си шпионите, а след малко звъннаха на някого и издиктуваха наличните цени. Имената на стоките не се споменаваха, а вървеше само низ от цени вероятно подредени по предварително подготвен списък, който се намира у двете страни. Буквално минути по-късно репортер се сблъска с друг "агент", който с хендсфри също щъкаше край рафтовете. Картинката беше смешна, защото този младеж си говореше сам: "Краставиците са по 99 стотинки, има моркови по 35 стотинки, поркотали по 99." Тъй като не приличаше на психичноболен, целите на монолога му по-скоро не оставяха съмнения, че предава цени до неизвестен получател в реално време.
Охраната и служителите ни са предупредени в подобни случаи да помолят "шпионите" да напуснат магазина, а ако веднъж ги засечем, посещенията им в нашия магазин вече са нежелателни, разказа управителка на супермаркет. Стигало се и до конфузи. Така например гардовете обезпокоили мъж, който отмятал дълъг списък, а после се оказало, че 30-те позиции в него били поръчка от жена му. Извинихме му се, защото от асортимента ставаше ясно, че не е шпионин, обясни мениджърката. Агентите обаче били изобретателни, някои използвали мобилни телефони, други заснемали цените с камера, сложена небрежно в количката, трети пък използвали диктофон.
Източник: Монитор