© Burgas24.bg | | Подаването на документи за прием на дете в детско заведение на територията на община Бургас по електронен път, стартира за втора поредна година на 01.04.2013 г. (понеделник) в 08.00 ч. За улеснение на родителите в сайта на общината има активен банер, който води до специално създаден за целта сайт. Там може да се заяви кандидатура на дете (деца) за участие в класиране за прием в детско заведение и да се провери самото класиране. Там родителите ще намерят информация за всички детски ясли, обединени детски заведения и целодневни детски градини на територията на община Бургас, като използват виртуалната карта, за да открият детските заведения в района, в който живеят, и да се информират за броя свободни места.
Новото тази година е, че електронният прием ще се извършва както за деца в яслена възраст и в І-ва възрастова група, така и за останалите възрастови групи. Всички родители могат да извършат регистрация на документи за участие в класиране за прием 2013 от 1-ви Април 2013 г. до 30-ти Април 2013 г. Това става чрез попълване на електронния формуляр на страницата "Регистрация" в електронната система, както и на място, в едно от трите детски заведения, в които се кандидатства. Родителите, които нямат достъп до компютър или интернет, ще могат да кандидатстват в детските заведения, чийто персонал е инструктиран да ги обслужи и своевременно да "качи" данните в системата. Въпреки този компромис записването и класирането ще се извърши изцяло по електронен път.
При официалното стартиране на електронния прием на 01.04.2013 г. в 08.00 ч. ще присъстват родители от детски заведения, включени в работна група, която участва в извършваната контролна дейност (проверки) от експертите на дирекция "Образование и демографски въпроси" в Община Бургас.
При миналогодишния си дебют електронната система сработи добре и нямаше никакви оплаквания от нея. Идеята е бургаските родители да си спестят часовете висене по опашки пред детските градини, конфликтите и напрежението. |