В Бургас обсъдиха създаването на регистър на автосервизите у нас | ||||||
| ||||||
"Преди година в качеството ми на министър започнахме инициатива, провокирана от страната на бранша, свързана с регламентиране на дейността на автосервизите у нас. Това е тема, за която дълго време се търси решение в общественото пространство заради редица предпоставки. С провеждането на тази среща с представители на различни организации искаме да намерим решение на проблемите в този бранш, без обаче да пречим на работата му. Към днешна дата дейността на автосервизите се регламентира от Търговския закон и се проверява от НАП. Според нас и голяма част от бранша и потребителите, контролът върху тази дейност трябва да бъде по-специализиран, с ясни критерии и гаранции. По този начин ще се намалят и инцидентите по пътищата", коментира Ивайло Московски. "Повече от година и половина водим диалог от Комисията по транспорт в 41-ото НС, в Министерството на транспорта с различните транспортни браншови организации. Има сериозни предложения в тази област, оформени като промени в Закона за движение по пътищата, които заедно с колегата ми Ивайло Московски сме готови да внесем в парламента. Преди това обаче искаме да проведем публични обсъждания, за да чуем мнения и предложения. По този начин ще оформим цялостната стратегия на тези промени в няколко направления, като сред най-важните е безопасността на движение по пътищата", коментира депутатът Иван Вълков, който бе председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщение в 41-ото НС. Той сподели, че България е поела ангажимент към ООН и ЕК до 2020 г. жертвите на пътя да се намалят с 50%. "Смятам, че с темповете до настоящия момент, е възможно. Един от най-важните компоненти за това са точно сервизните дейности по автомобилите. Мерки в законодателството трябва да бъдат предприети в тази сфера и по отношение на екологията", заяви бургаският депутат от ГЕРБ. Участниците в работната среща се обединиха около идеята, че трябва ясно да бъде регламентирана дейността на сервизите в страната, продажбата на резервни части и износа им. По този начин ще се гарантира техническото състояние на автомобилите. Те обсъдиха още възможностите за квалификация и условията на работещите в сервизи. |