Украинците с адресна регистрация в Бургаско вече са 15 000
10 мобилни екипа на ОД на МВР ще започнат да регистрират за временна закрила, които ще подпомогнат процеса на РПУ-та по общини и на разкритите пунктове на Морска гара-Бургас. Мобилните екипи ще се разположат в хотелите, където има най-голямо присъствие на украински граждани. Това стана ясно вчера на проведеното регулярно заседание на Областния кризисен щаб, на което по покана на областния управител Стойко Танков присъстваха и представители на черноморските общини Царево, Созопол, Поморие, Приморско и Бургас. В заседанието се включиха ръководителите на РЗОК-Бургас и УМБАЛ-Бургас.
Вчера Министерски съвет удължи срока за регистрация за временна закрила до 15 април. Въпреки това ОД на МВР увеличават по места пунктовете, където украинските граждани могат да получават регистрационни карти за временна закрила: Морска гара-Бургас – 6 пункта, РПУ-Несебър - 5 пункта, РПУ-Царево – 2 пункта, РПУ-Приморско – 2 пункта, РПУ-Поморие – 2 пункта, РПУ-Созопол – 2 пункта. Пунктовете ще работят и през почивните дни с работно време от 08.00 до 20.00 часа, като по два пункта на Морска гара-Бургас и РПУ-Несебър ще работят и през вечерните часове от 20.00 до 08.00 часа.
От започването на процеса по регистрация за временна закрила до сега са издадени 5710 регистрационни карти, като само за последното денонощие те са 879.
Украинските граждани с адресна регистрация в област Бургас достигна числото 15 000.
За да разсее опасенията на хотелиерите и във връзка с постъпили въпроси от представителите на общините областният управител информира, че програмата за финансиране на хотелиерите, настанили украински граждани, е обезпечена, има осигурено финансиране за 160 милиона лева, като до сега направените заявки за обезпечаване са за 7 милиона лева.
В Областния кризисен център има нужда от възстановяване на количества от сол, елда, захар, олио, плодове и зеленчуци. По време на заседанието отново беше отчетена голяма доброволческа активност, без която работата на центъра не би могла да бъде така добре организирана.