Досъдебното производство все още е срещу неизвестен извършител. То е по чл. 308 от НК - за документно престъпление, каза наблюдаващият прокурор Петър Иванов. Образувано, след като държавното обвинение в Пловдив стигна до извода, че годишен технически преглед на катастрофиралия автобус на практика не е бил извършен. На 7 март - датата на прегледа, рейсът е извършвал курс София-Бургас в следобедните часове.
Делото е разпределено на дознател от РУП-Карнобат със съответните указания. Една от основните задачи на разследването е да изясни до минута движението на автобуса на регистрираната в Бургас фирма "Ентуртранс", да разпита свидетели, да назначи необходимите експертизи.
В Карнобат са получени и част от документите, събрани по време на основното производство в Пловдив. Към тях има и копие на удостоверение за преминал годишен технически преглед в сервиз на карнобатската фирма "Автопако".
Сервизът се намира в Северната промишлена зона на Карнобат.
Комисия от трима служители на лицензирания сервиз са подписали документите за годишния технически преглед на рейса на "Ентуртранс". Разпитан по делото в Пловдив за катастрофата шофьорът Светослав Димитров е отрекъл автобусът да е минавал през този сервиз, той заявил, че дори не знае къде се намира. В документацията обаче присъства неговото име и подпис. Графологичната експертиза трябва да даде отговор дали парафът е автентичен. Тя все още обаче не е назначена, тъй като от прокуратурата в Пловдив са изпратили само копия, които били негодни за изследване.
В катастрофата на магистрала "Тракия" загинаха 6-има души, други трима починаха в болницата. 11 пътници бяха ранени. По основното дело, което се води от Окръжната прокуратура в Пловдив, обвиняемите са трима от фирмата превозвач - собственикът Ениз Ченгел, шефът на отдел "Транспорт" Николай Точев и шофьорът Светослав Димитров.
Всички "плуват" срещу мен, каза Ченгел. Много съжалявам за загиналите, но не се чувствам виновен, назначил съм хора, които имат задължения, давал съм им пари за ремонт и прегледи, когато е необходимо, не мога да знам какво е било състоянието на всеки един автобус, допълни той. От април "Ентуртранс" е официално във фалит.
Източник: в. "24 часа"