"Нападението" е станало, след като извършителят е влязъл в сървъра и е изтрил ценни бази данни и връзки с други фирми, уточнява в."Телеграф".
По този начин цялата налична информация за клиенти и техни резервации изчезнала. Не се знаело нито кога пристигат групи, нито кои стаи са свободни, като изчезнали и данни от паспорти и лични карти на клиентите.
Освен това са били блокирани и магнитните карти, с които се отварят вратите на стаите и се наложило персоналът да мине на авариен режим с ръчно отваряне, заявиха от комплекса.
"Беше някакъв тотален хаос, не знаеш днес каква група ти пристига, с кой туроператор идват. Всичко, което може да си представите за нормалната ни работа, изчезна", обясни човек от хотела.
Наложило се един ден комплексът да спре работа напълно, като на втория и третия ден нещата започнали частично да се оправят.
IT фирма възстановила щетите срещу баснословна сума.
Според запознати извършителят е бил много добър в това, което прави и е нанесъл удара с 15 кликвания на мишката.
"Това е бил лесният начин да го направи. Ако беше избрал по-дългия вариант, нямаше да могат да се възстановят след това", обясниха още запознати.
Сред версиите са удар, поръчан от конкуренция, или недоволен клиент с много добри компютърни познания.
"Може да си е подсигурил достъп до сървъра от повече време и да се е договарял за цената, за която да изтрие информацията", допуснаха служители.
Не се изключва и недоволен клиент с много добри познания да го е направил, както и уволнен служител. За последната версия обаче нямало никакви събрани данни.