ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Томислав Дончев: Не обемът пари е най-важен, а начинът по който се променя страната | ||||||
| ||||||
Европейските пари са значим дял от инвестиционния ни ресурс. Това каза по време на лекция Томислав Дончев, министър по управление на средствата от ЕС пред бургаски студенти. "Ние не можем да си позволим моносекторни инвестиции. България преди 2007 година е решила по един не лош начин да фокусира финансирането в няколко сфери - тежка инфраструктура - пътища и железници по ОП "Транспорт", да направи значителни инвестиции в екологичната инфраструктура по ОП "Околна среда", да направи различни като обем и характер инвестиции в публични сгради, градската среда, в общински пътища от ОП "Регионално развитие", да инвестира в социалната сфера, образованието от ОП "Човешки ресурси", да инвестира в малките и средни предприятия през ОП "Конкурентноспособност". Оказа се, че има сфери, където парите са ни малко повече от актуалните нужди, които имаме в момента, а някъде разликите са огромни", обясни той. Той даде пример с пътната и железопътната инфраструктура: "Средствата, които имаме и ще имаме са три или четири пъти по-малко от нуждите и амбициите, които имаме. Подобно и положението и във водния сектор". По неговите думи европейските пари променят и носят едни нови стандарти. "Носят едни нови стандарти, което много силен ефект от направените инвестиции. Европейските пари са значим дял от инвестиционния ни ресурс . За 2012 година те са 15-16 % от публичните разходи изобщо. Вероятно ще бъдат не по-малко от 5% от БВП. Това ни е може би 60% от целия инвестиционен ресурс за държавата. Но не обема пари е най-важен, най-важен е начинът, по който се променя страната. Кохезионната политика за разлика от други периоди този път е снабдена с конкретни цели като е взела назаем целите на стратегията Европа 2020", допълни министър Дончев. "Цялата кохезионна политика се превръща в един много елегантен инструмент за мотивация и натиск по отношение на държавите членки в две посоки. На първо място гарантиране на финансова стабилност и финансова дисциплина, както и провеждане на реформи. Ограничена е свободата на държавите членки да определят сами сферите и подсферите, в които ще инвестират. 30% от финансирането от Кохезонния фонд за България за тежка инфраструктура - пътища, железници и воден сектор, 52% от Европейския фонд за регионално развитие - мерки свързани с енергийната ефективност, подпомагане на малки и средни предприятия, подобряване на публичната инфраструктура, а 18% е финансирането от Европейския социален фонд. От тези 52% финансиране от Европейския фонд за регионално развитие имаме задължителното условие половината от него да отива за покриването на три цели - наука, иновации, малки, средни предприятия", каза още той. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
В Бургас е първата училищна паралелка, която изучава изкуствен интелект
09:30 / 24.11.2024
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
16:05 / 24.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Важна новина за бургаските шофьори!
04:00 / 24.11.2024
Бивша футболистка на ЦСКА: Величка на Гунди много се изложи!
17:24 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета