ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Телефонни измамници се пробваха с омбудсмана на Бургас! Мина ли им номерът? | ||||||
| ||||||
"В последствие при разговор с лице от ръководния състав на дружеството, споделих тази ситуация и узнах, че не съм единствен случай. Във връзка с това от дружеството получих писмо.Дано успеем по някакъв начин да предпазим съгражданите си от новата схема в телефонните измами", пише до медиите Стамболиев. Ето какви съвети дават от EVN за предотвратяване на телефонните измами: EVN България информира за постъпил сигнал от клиент, че е получил телефонно обаждане от неизвестно лице, представило се за сътрудник на EVN България. Обаждането е било от скрит телефонен номер. Неизвестното лице е поискало от клиента номер на електромер с цел отстраняване на възникнала повреда. При последващо обаждане мнимият служител информира клиента, че при извършване на техническите дейности близък роднина на клиента е попаднал под напрежение и съответно той трябва да заплати сума за спешното му лечение. След сигнал от клиента в дружеството и извършена проверка от EVN България е установено, че телефонното обаждане до клиента не е от служител на дружеството, както и че не е имало възникнала повреда. По случая дружеството е информирало МВР. С цел отново да защити своите клиенти EVN България уточнява, че при телефонен разговор с клиенти сътрудниците на дружеството не използват скрити телефонни номера, както и че винаги се представят с име и фамилия. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел: 0700 1 7777. В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството. EVN България съветва клиентите при всяко съмнение да сигнализират на денонощна телефонна линия 0700 1 7777. EVN България предупреждава отново своите клиенти да бъдат бдителни за измами от мними служители на дружеството EVN България информира за постъпили сигнали в дружеството от клиенти относно различни опити за телефонни измами oт неизвестни лица. Според постъпилите сигнали клиентите получават телефонно обаждане от неизвестно лице, което се представя за служител на EVN България. Въпросното лице изисква от клиента данни - име на титуляр на партида за електроенергия, адрес, както и информация относно членове на семейството и др. Клиентите на EVN България не са се подали на опитите за измама и са сигнализирали в телефонния център на компанията. EVN България информира, че в случаите, когато компанията актуализира данните на своите клиенти – чрез лично посещение или по телефон – сътрудниците на EVN България се легитимират с име, фамилия и обясняват в детайли повода за посещението или обаждането. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел. 0700 1 7777. В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството. EVN България съветва клиентите при всяко съмнение да сигнализират на денонощна телефонна линия 0700 1 7777. Дружеството съветва своите клиенти при подобни опити за измама да сигнализират и МВР. EVN България се включва в проект на МВР в борбата срещу телефонните измами, целящ да информира допълнително гражданите да имат повишено внимание срещу подобен вид измами. В тази връзка считано от април 2018 г. на всяка хартиена фактура и касов бон компанията ще отпечатва послание, което да привлича вниманието на битовите клиенти и да изостри тяхната бдителност, в случай че станат опит за телефонна измама, независимо по какъв повод и начин. Текстът е съгласуван с МВР и гласи следното: "МВР предупреждава: Искат Ви пари по телефона? Спри, не се доверявай! Това е измама.“ Пилотният проект е предвиден за 6 месеца, като в този период всеки битов клиент, ще може да прочете посланието в своя касов бон или фактура за консумирана електроенергия. Целта е чрез отпечатваните фактури посланието да достигне до максимален брой граждани, включително възрастни хора, жители на по-малки населени места и т.н. В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от служители на компанията, a на определените за плащане места. Компанията съдейства на МВР като част от цялостното сътрудничество по отношение на добри практики за предотвратяване на всякакъв вид измами. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Две нагли кражби разкриха в Бургас
10:40 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета