Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Свилен Крайчев: Основната причина за инциденти в Черно море са старите кораби
Автор: Екип Burgas24.bg 13:39 / 30.11.2010Коментари (0)1210
© Черно море
Основната причина за инциденти в Черно море са старите кораби. Това каза Свилен Крайчев - депутат от ГЕРБ - Варна и зам. - председател на парламентарната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения. По думите му това е станало ясно още на конференцията по морска безопасност и спасяване през 2008 г.

Корабът "Карам I", плаващ под флага на Сиера Леона, който потъна при сблъсъка с холандския "Алесандро ДП", е бил 33-годишен. "Както е превозвал скрап, така той самият е бил за скрап", коментира Крайчев. По думите му - човешките грешки също са фактор, няма как да се избегнат и такива инциденти са ставали и ще стават.

Най-важното според него при спасителните акции в морето е бързината. "Тези инциденти с паднали моряци зад борд без жилетки не позволяват лесното им издирване и от личен опит с учебните тревоги, които сме правили, мога да кажа, че много трудно се забелязват от мостика", каза Крайчев. При ниска температура, повече от 10-15 минути човек не може да издържи. Според него при температура на водата от 15 градуса и час или два да издържи, въпросът е в умората на организма.

"За съжаление, Черно море е опасно море, много бързо се разваля времето, бързо се вдига вълна и трябва да се внимава при такива инциденти, защото освен всичко друго, то е затворен тип море и ако танкер корабокрушира и има разлив, то няма да може да се възстанови от 20 до 50 години", каза Крайчев.

"Въпросът е какво можем ние да направим като държава и държавите около Черно море, за да минимизираме трагичните инциденти", каза той и даде пример с английската и средиземноморската системи, при които, когато се случи инцидент, се обединяват усилията на всички държави, има единен център за ръководене на операциите и всички останали държави се подчиняват на него и ресурсите се използват за това. "Така, ако се случи инцидент в България, можем да използваме ресурсите на съседните страни", посочи Крайчев. При корабокрушение спасителната операция трябва да се поеме еднолично от една институция, която да регулира и работата на катерите, и на корабите, и на хеликоптерите. Това трябва да бъде обсъдено от всички черноморски държави. На 9 и 10 декември, по думите му, във Варна предстои провеждането на среща на тези държави във връзка с това. Крайчев е поставил този въпрос и пред Черноморската асамблея за икономическо сътрудничество. "Този въпрос ще продължава да се дискутира, докато не се постигнат нормални граници на сигурност срещу инциденти", каза той.

Източник: агенция "Фокус"




Още по темата: общо новини по темата: 16
06.12.2010 »
04.12.2010 »
03.12.2010 »
03.12.2010 »
01.12.2010 »
01.12.2010 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мъж наряза с макетен нож лицето и тялото на съпругата си в София
51-ото Народно събрание
България и Войната в Украйна
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: