"Идеята е повече от добра, но за да заработи фондът са необходимо няколко стъпки. Първата е местната администрация да реши под каква форма ще функционира той. След това трябва да бъде уточнено какви ще са механизмите за стимулиране на авиокомпаниите, които извършват полети от и до Бургас, и коя линия ще бъде насърчена", заяви общинският съветник от РБ Тошко Иванов.
Експертна група, в която могат да бъдат включени представители на Министерството на туризма, специалисти по авиационен маркетинг или външни консултанти, би могла да определи подходящата дестинация. В момента самолетните линии, по които целогодишно се извършват полети от Летище Бургас са три - София, Лондон и Москва.
"Целта на експертите ще е да посочат четвъртата дестинация, чието обслужване ще е от полза за областта. Тя може да е до държава от Централна Европа, за да се използва като хъб за прекачване на други полети, което ще е улеснение за пътуващите от Бургас", разяснява Тошко Иванов.
Мнението на специалистите, с които реформаторите са разговаряли, е, че за развитието на една линия са необходими 2 години. След този период тя става рентабилна, а средствата за подпомагането й, могат да се насочат към друга дестинация. И обратното, ако в първата година няма резултати, нейното финансиране може да бъде прекратено. Полети два пъти в седмицата биха били достатъчни да се определи има ли интерес.
Според общинските съветници от РБ подпомагането на фонда и от другите морски общини би било правилна стъпка, защото ще донесе ползи за цялата област. Също така, ако плановете са линията да е целогодишна, сумата ще трябва да бъде увеличена, за да се покрият летищните такси.
"Съществуването на фонда дава стимул на авиокомпанията, понеже е вид споделяне на риска. От друга страна областта може да привлича туристи целогодишно, като залага на балнео или винен туризъм. А защо не и на спортен или дентален. Всяка от общините има своите силни страни", заявяват общинските съветници от Реформаторски блок-Бургас.