"Останахме на улицата, без да ни бъдат изплатени заплати за месеци наред, които възлизат в размер на 700 000 лева. Непрекъснато и безогледно корабостроителницата бе залагана за кредити, обслужващи фирми от новия холдинг. Кулминацията бе през 2007 г. с приватизирането от корабостроителницата на електрокарния завод в Лом за сумата от 4 млн. със задължението да изплати всичките му задължение, тогава в размер на 3 млн. лв. За да осигури участието на ломската фирма в строителството на Дунав мост 2 корабостроителницата е принудена да тегли кредит и да предостави средствата на горната фирма. По същия начин е бил финансиран и Холдинг "Пътища". Съгласно приватизационния договор публично известният реален собственик на корабостроителницата - Васил Божков, криейки се юридически зад "Бургаски корабостроителници", се задължаваше да инвестира 7 млн. долара. Изпълнението на всички след приватизационни ангажименти е отчитано с фиктивни документи, а до ден днешен в корабостроителницата не е инвестиран нито лев", се казва още в сигнала, прочетен от Валентина Иванова, съкратена служителка на завода. "Ремонтите и строителството на кораби се представиха като инвестиции в завода. Учудващо е обаче бездействието на Агенцията по приватизация, която не направи нито една проверка за вложените инвестиции. От 2010 г. започна най-безогледното и най-арогантно ограбване на фирмата, оставяйки и персонала без заплати. Тогава прокурист на дружеството беше Живко Демирев, а като лице, контролиращо цялото изходяща и входяща документация, както и всички приходи и разходи, се явяваше Кирил Кънев. И докато Демирев се грижеше поне хората да получават заплати, то след освобождаването му след септември и назначаването на нов прокурист Антоанета Съчманлиева с образование Спортно училище заводът спря да плаща и заплати на персонала. Въпреки осигуряване на заплатите, Демирев подава искане за изготвяне на ПУП, с което сега става ясно, че се е целяло унищожаването и прекратяването на дейността на завода. стана известен и фактът, че искането за промяна на ПУП-а е от Демирев, който е представител на "Бургаски корабостроителници" т.е. актът е самоубийствен, а заедно с това е подписал и договор, с който дружеството се задължава да заплати за ПУП-а 150 000 лева на фирма на Филипов. Извършени са и незаконни разпореждания с имущество, пренасочвани са парични потоци на други предприятия" се казва още в сигнала като се дават и конкретни примери за това.
"Отклонени са огромни средства, както и безпрецедентни по размерите си комисионни. Една от последните е в размер на 425 хиляди долара комисионна за ремонт", се казва също в сигнала.
В него се казва, че корабостроителите молят за цялостна проверка, която да установи причината за дълговете и тежката задлъжнялост на фирмата. Те настояват да научат кой е виновен за довеждането на предприятието до фалит, който считат, че е умишлен. Търси се отговорност от хората, които са отговаряли за ръководството на фирмата.
Източник: Радио "Фокус"
Още по темата (45): | |