Това показа проверка в интернет страницата на ресорното министерство, където е публикувана информацията за концесионната процедура и нейните условия.
Кандидат-концесионерите трябва да имат реализирани приходи за последните три финансови години, преди датата на подаване на офертата, на обща стойност не по-малка от 750 млн. лв.
В случай, че участник в процедурата е чуждестранно лице и ако законодателството на държавата, в която участникът е установен го изисква, представените годишни финансови отчети трябва да бъдат заверени от одитор.
Инвеститорите трябва да отговарят и на определени технически критерии. От транспортното министерство искат от бъдещия концесионер да успее да докаже, че е развивал бизнес, свързан с пристанища, като например опериране на портове, или дейности, които са сходни на предмета на концесията.
Бъдещият концесионер следва да докаже, че за последната финансова година е обработил не по-малко от 3 млн. тона товари или е превозил не по-малко от 3 млн. тона товари, като корабособственик, чартьор или мениджър на кораб.
Концесията ще бъде предоставена в срок от 35 години от датата на сключването на договора. Бъдещият оператор на порта ще трябва да направят инвестиции за поне 20 милиона лв., като 9 553 000 лв. от тях трябва да са вложени през първите седем години от срока на концесията.
Припомняме, че в края на ноември правителството взе решение да отдаде пристанищния терминал Бургас-запад на концесия. Тогава от кабинета коментираха, че ще се търси "сериозен, финансово стабилен частен инвеститор, който да поеме управлението и поддържането в експлоатационна годност на обекта".
Източник: Investor.bg