Проектът ще се осъществява на два етапа, които ще са съобразени с туристическия сезон и многохилядния трафик от к-с "Меден рудник", съобщи Димитър Николов. Първият ще е със срок - 30 юни 2011 г. и ще включва изграждането на новото кръгово кръстовище с три ленти. Според кметът, това ще позволи още през юни тази година да се облекчи натоварения трафик към Южното Черноморие и к-с Меден рудник. Вторият етап и финализирането на проекта с изграждането на новия път към Созопол ще бъде до 30 юни 2012 г.
На срещата днес Николов настоява да се работи през нощта, както и в събота и неделя, за да се създадат възможно най- малко трудности за жителите на "Меден рудник". Той допълни, че съвместно с Пътна полиция ще бъде създадена нова организация на движение, като при необходимост ще бъдат монтирани и нови светофарни уредби.
На срещата се взе решение в ежемесечните работни срещи на ангажираните към проекта звена да бъде включен и представител на Община Бургас. Николов настоява още да бъде изградена и организация за преминаването на тежкотоварната техника извън града.
Според Божидар Йотов, фирмата изпълнител ще бъде контролирана ежедневно, за да се гарантира качеството на обекта.
Първоначалният проект за "Детелината" ще бъде частично актуализиран, за да бъде изцяло съобразен със спечеления от Община Бургас проект за интегриран градски транспорт, който предвижда изграждането и свързването към пътния възел на трета лента за новите еко - автобуси и велоалея.
Според Николов, освен облекчаване на трафика, изграждането на пътния възел ще намали и катастрофите в участъка, тъй като отсечката е една от най- рисковите с най- много "черна статистика" от пътни инциденти.
Официалното откриване ще бъде направено от премиера Бойко Борисов. Изграждането на отлагания повече от 20 години проект за "детелината" беше един от основните му ангажименти, поети още по време на предизборната кампания.
Всички новини около изграждането на пътния възел, можете да видите в темата на Burgas24.bg - Строеж на детелината Бургас - Созопол - Средец.
Още по темата (35): | |