© | | В Бургас в продължение на два дни ще се проведе информационна кампания за превенция на трафика на хора зад граница най-вече с цел сексуална експолатация. Тя ще премине под мотото "Аз не се продавам " и е насочена основно към младите момичета от ромски произход.Кампанията "Аз не се продавам" има за цел да научи момичета от ромски произход в морския град как да се предпазят от това да станат жертва на трафик. Тези девойки според експертите много често са продавани дори от собствените си семейства на сутеньори, за да могат да издържат финансово роднините си.
Само за миналата година Гранична полиция е работила по 10 случая-става дума за трафик на момичета с цел сексуална експлоатация и за трафик на бебета към Гърция. Бебетата са продавани от жители на град Камено.
Момичетата обикновено са от ромски произход, нищо неподозиращи и са примамени от галантни мъже с думите : "много си красива, искам да те поканя на кафе... искам да си поговорим." Така от дума на дума и бъдещето на сексуална робиня е очертано.
Девойките попадат в реалната действителност едва когато стигнат в чужбина. Отнемат им се парите и документите, за да не може сама да напусне страната. Впоследствие започва един натиск, тя започва да работи за тях. Започва да зависи от тях кога ще напусне страната.
Затова полицаите съветват девойките които напускат страната сами да оставят координати къде и с кого отиват: "ако трябва да оставят някаква позивна, някакво изречение, за да могат ако го съобщят в телефонен разговор да се разбере че са в беда."
Случаите край морето не са рядкост. Затова в Бургас предстои врати да отвори второто в страната, след Варна защитено жилище за жертви на трафик.
По кампания тази вечер от 17 часа на площад Тройката в Бургас ще се представи театрален спектакъл на улицата, който има за цел да "запали лампичката" за всички момичета в тинейджърска възраст, които не подозират какво може да им донесе едно случайно запознанство. В четвъртък представители на кампанията ще посетят ромския квартал "Победа", където ще се срещнат и разговарят с девойки от квартала и ще им пуснат двата специално изработени за кампанията видеоклипа. |