Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Спирките ни били като европейските от преди 20 години
Автор: Екип Burgas24.bg 11:09 / 12.03.2009Коментари (0)1063
© Burgas24.bg
Консултантите по програма „Джаспърс" излязоха със специално становище, в което препоръчват концесионирането на спирките в Бургас. Според тях, това е част от промяна на цялостния транспортен облик на града, каквато е и целта на разработвания от тях проект.

Мнението на европейските експерти бе изразено от Гуидо Брюгеман, който работи по програмата „Джаспърс" в Бургас.
Гуидо Брюгеман е световноизвестен експерт в сферата на градския транспорт с повече от 25 години опит в този сектор. Започва кариерата си през 1980 г. в Общинската транспортна компания GVB в Амстердам, Холандия. Има повече от 10 години опит в работата със страни от Южна, Източна и Централна Европа, както и в България.

"Ситуацията в Бургас в момента е като преди 20 години в повечето градове в Европа - автобусните спирки не са добре поддържани и почиствани, на тях се лепи какво ли не. В Европа отдавна е осъзнато, че отдаването на спирките на концесия и освобождаването на Общините от финансови и технически задължения по поддържането им е по-доброто решение. Този модел е възприет и добре работещ във всеки един град в Западна Европа, но и в световен мащаб. Като пример мога да посоча Милано, Брюксел, Любляна, Ню Йорк, Чикаго, Лос Анджелис, Осака, Рио де Жанейро, Ванкувър и спирам дотук, защото списъкът е много дълъг. Принципът е много прост - концесията се сключва за 10, 15 или 20 години, като компанията-концесионер се ангажира да поддържа спирките и в замяна може да ги използва за отдаване като рекламна площ", заяви Гуидо Брюгеман.

"Във всички градове, възприели модела на концесия на спирките, концесионерът е само един. Аргументът на някои, че това е монопол, на практика не е аргумент. За спечелването на концесията се обявява тръжна процедура и това само по себе си осигурява условия на конкуренция. Това, че една компания е ангажирана с поддържането на спирките, не е лошо, дори напротив - наличието на повече от един концесионер би могло да създаде проблеми от различно естество като например: различен дизайн на спирките, затруднено координиране на работата с рекламодателите, др. Схващането, че ако имаме повече от един концесионер, то при провал на единия, другият ще оправи нещата, е погрешно. Бъдете сигурни, че това дали концесионерът ще се справи успешно или не, зависи не от него сам по себе си, а от този, който задава изискванията за концесията и прави избора, т.е. от Общината", каза още специалистът от Джаспърс.

"Ако разгледате която и да било тръжна процедура в Европа за концесия на автобусни спирки, ще видите, че изискванията към концесионера са не за определени финансови показатели, а за доказан успешен опит в тази сфера на дейност. Съветвам ви да използвате критерии за селекция, които вече са използвани и доказано добри в международната практика. В Европа изискване към концесионерите на спирки е да имат познания и опит в рекламния бизнес, както и по отношение на поддържането на навесите на спирки. Обикновено изискването е те да поддържат поне 1000 действащи спирки и да могат да посочат поне пет града, в които са осъществили успешно практиката си. Не можете да си позволите да вземете фирма, която няма познания или опит в тази сфера. И това не е просто моето мнение, това е световният опит", допълни Брюгеман.




Още по темата: общо новини по темата: 7
23.01.2010 »
21.01.2010 »
11.05.2009 »
16.03.2009 »
10.03.2009 »
10.03.2009 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Влизането на България в Шенген
Градският транспорт в София
Катастрофи в България
България в еврозоната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: