Собственици на временни обекти са притеснени от концесионирането на спирките
Собственици на временни обекти са притеснени от бъдещото концесиониране не спирките в Бургас. Председателят на „Съюза за защита на дребния и средния бизнес" Николай Димитров каза, че имат опасения, че бъдещият концесионер ще иска премахване на павилионите в близост до спирките.
"Хората имат притеснения, че точно тези временни обекти по чл. 56 няма да могат след това да ги възстановят в близост или на друго място, и както до сега се е случвало многократно ще стане така че отново ще бъдат премахнати без след това да се направи нищо за тези търговци", каза Николай Димитров.
Предложението на общинската администрация да бъде открита процедура по концесионирането на автобусните спирки в Бургас бе прието с мнозинство от съветниците на миналата общинска сесия. Пред съветниците кметът Николов изрази становище, че концесионирането за сега е единственият най-изгоден вариант за общината.
Освен, че общината трябва да изразходва много средства за поддръжката на заслоните, тяхното обновяване, поддържането на тротоарите около тях и за осветление. „На десети февруари общината ще внесе в министерство на регионалното развитие, а от там чрез министерски съвет в Европейската комисия единствения на балканите интегриран проект по организиране на градския транспорт, по който ползвахме техническата помощ по програма „ Джаспърс". За да се случи този проект ние трябва да имаме на всяка спирка модерен джипиес терминал. Ако трябва да се подписват договори с различни хора- наематели на спирки, това означава около 250 юридически лица да се занимават с тази електроника и това няма да е възможно", каза кметът Николов.
Той допълни, че няма пречка дребните търговци да се обедният и сами да кандидатстват за концесионирането на спирките в Бургас. От своя страна председателят на „Съюза за защита на дребния и средния бизнес" Николай Димитров каза, че това не възможно, но юридически ще бъде много сложно всички търговци да се обединят. По думите му концесионирането от страна на търговците не е изгодно, тъй като има много спирки, където няма търговски обекти, а струпването им е там където има голям поток от хора.
Източник: агенция "Фокус"