© | | Представете си, че пощенската Ви кутия не е препълнена с безброй брошури, а в нея получавате единствено това, което желаете - важни сметки, писма и лична кореспонденция. Това е напълно постижимо. Особено ако разполагате с "умен" телефон и лесно приложение за разчитане на QR кодове с помощта на камерата.Иновативната информационна система Smart Point стартира пилотно в Бургас точно преди година със съдействието на общинска администрация. Към днешна дата набиращият все по-голяма популярност изцяло електронен канал се използва пълноценно от жителите и гостите на града.
"Умна" точка притежават близо 200 обекта - автобусни спирки, информационни табла, обекти с културно значение, туристически атракциони, болници, училища и много други.
Поставяйки малък стикер с QR код във входовото пространство на жилищните блокове и кооперации, той ще ви насочва лесно към актуалните промоции на магазините, които ги интересуват. С лесната навигация всеки ще може да избере любимия си магазин и да разгледа най-добрите му предложения директно от екрана на своя смартфон.
Според последното проучване на Google върху българския електронен пазар, навлизането на смартфони в България достига 28 % (приблизително 2 030 000 потребители). Таблетните устройства пък наброяват 580 000. Същото проучване показа, че все по-голям дял от българите използват смартфон, за да проучат продукт или услуга преди да направят своята покупка.
Първоначално кампанията ще стартира с поставянето на 2000 стикера, като се започне от големите бургаските комплекси, а разпространението ще става поетапно до обхващането на всички жилищни входове на блоковите пространства в града.
Разработчиците на проекта Smart Point са си поставили амбициозната задача да намалят използването на хартия, като смятат, че това ще е от полза и за големите хипермаркети. Информационна кампания от подобен тип би намалила разходите за печат и дистрибуция на рекламните материали, а идеята им е по-скоро зелена, отколкото технологична. |