Община Бургас има идея електромобили да се движат по маршрут в Морската градина като атракция. Това каза по време на изложение на електромобили до сградата на Община Бургас зам.-кметът по финанси
Красимир Стойчев.
"Имаме идея тези два автомобила, които се представят днес да бъдат пуснати по маршрут в Морската градина. Първоначалният маршрут, който не можахме да осъществим миналата година, поради това, че не получиха регистрация от КАТ беше край "Златна котва", до Конната база и обратно до Фрегатата, но сега явно трябва да помислим само за маршрут през Морската градина. Общината няма да ги закупи, а ще работи с тях по друга форма", уточни той.
С решение на Общински съвет от миналата година всички притежатели на електромобили са освободени от такса "синя зона".
"Също така имаме идея да вземем по-малки електромобили за нашите екоинспектори и за част от общинските служби, които реално ще се ползват. Имаме и идея да направим велоалея по целия Бургаски залив от Несебър до Созопол с разрешение да се използват електромобили, мотопеди до 50 кубика", каза още Стойчев.
Представените днес два електромобила са предвидени за курортни градчета и паркове и са изцяло на ток, каза пред журналисти, Борис Червенков, представител на фирмата, която сглобява електромобилите в Бургас. Възможно е да се захранват и със соларен ток като се монтират отгоре батерии. Произведени са в Китай и се сглобяват в Бургас. Такива електромобили се движат вече в Синеморец, Лозенец, има маршрутна линия от Змийския остров до лагуната на р. Ропотамо, а в Созопол има около 20, в курортен комплекс "Слънчев бряг" също има много, както и в "Елените" - там има над 30.
Скоростта е варираща и е от 5 км/ч. до 70 км/ч. максимално. За пешеходните зони ограничението е до 15-20 км./ч., а по пътища са по-бързи. Най-големите електромобили, които бяха представени днес са за 14 души. Цената на возилото може да бъде от около 8 до 25 хиляди лева. За разлика от другите автомобили електромобилите имат по-малка амортизация.
Двигателят им се амортизира значително по-бавно, няма почти нищо, което да се поддържа. Акумулаторът е консуматив и се налага неговата подмяна на от 3 до 5 години. Зареждането става на 50 или 100 км. в зависимост от автомобила.
След две седмици ще има представяне и на градски автомобил, посочи още Червенков.
Източник: Радио "Фокус"