Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Синдикалистите в пристанище Бургас: Защо печелившо дружество се отдава на концесия?
Автор: Екип Burgas24.bg 09:08 / 18.03.2013Коментари (0)1719
© Burgas24.bg
Синдикалните организации в пристанище Бургас изпратиха отворено писмо до президента, националния омбудсман, до президента на К.Т.Подкрепа и до президента на КНСБ. Ето какво пишат в него те:

УВАЖАЕМИ ГОСПОДА,

Следим с интерес процеса за отдаване на концесия на Пристанище Бургас-терминал "Запад".Процедурата е към своя предизвестен край.Останаха много неизяснени въпроси,на които никой не даде смислени отговори.Официалната теза е,че се търсят стратегически инвеститори за българските пристанища.Задавали сме въпроси:

-колко от концесионираните пристанища са просперирали.

-колко данък печалба плащат.

-колко работни места поддържат и какви осигурителни вноски плащат на заетите по трудов договор.

Статистиката е с колебливи данни, но ние като синдикални организации разполагаме с информация,че концесията не е надеждната формула за инвестиции и развитие на едно пристанище.Примери за това са Дунавските пристанища.

Преди една година беше концесиониран терминал Изток 2 (Насипни товари) с мотива,че японският кредит е непосилен ангажимент към ДП "Пристанищна инфраструктура" и "Пристанище Бургас ЕАД". Приехме доводите за основателни, макар и трудно.Сега отново същият концесионер е ЕДИНСТВЕНИЯТ кандидат за терминал "Запад".

Но сега буди недоумение решението едва ли не "на всяка цена" да се концесионира част от Пристанище Бургас-Терминал "Запад".В момента Пристанище Бургас е стабилно дружество, изпълнява своят бизнес план и отчита 4.5 млн. лв. печалба за 2012 година.След извършените през 2010 год. съкращения, персонала работи в крайно намален състав,което затруднява организацията на денонощният режим на работа.Усилията на всички са обединени в това да свиваме разходите си и да повишим качеството и бързината на обработване на товарите.Целта ни е-РАЗВИТИЕ НА ФИРМАТА. Ние също искаме да работим в модерно пристанище с модерни технологии.НО начина на процедурата на концесия буди съмнение:

1.Краткият срок за обявяване -50 дни.

2.Отказа на потенциален клиент (Сингапурски оператор) да се удължи срока за подаване и разглеждане на документите.

3.Границата на концесията:

-входът и изходът на пропускателните пунктове на Пристанище Бургас попадат на територията на концесията.През тези вход и изход портали преминават Акцизни товари,товари за концесионера,както и товари за държавният оператор.Осъществяването на контрол от страна на държавните институции ще е трудно осъществим. Концесионера би могъл да възпрепятства превоза на товари към държавният оператор под различен предлог.Товарите на държавният оператор ще останат под контрола на концесионера.

Пристанище Бургас е морска граница на Република България.Логично е пропускателните пунктове към територията на пристанището да останат под държавен контрол.В момента тези пунктове се обслужват от отдел"Сигурност и вътрешен ред"(пристанищна служба не външна).

Когато се търси голям стратегически инвеститор би трябвало всеки интерес от заинтересувана страна да се уважи.Къде в случая е конкурса,конкуренцията....?Що за конкурс е явяването на един кандидат? И отново най-простият въпрос задаваме:

ЗАЩО печелившо дружество се отдава на концесия?

Нищо не налага стремглаво да се бърза към концесия.Всички тези нелогични действия създадоха настроение сред работниците,че концесионера е предизвестен,а хората и фирмата са жертва на сделка!

Настояваме пред Вас:

Да бъде прекратена процедурата по отдаване на концесия на терминал "Запад".

Да се преразгледат условията за кандидатстване за концесия.

Недоволството сред работещите се изразява с участие в протестните шествия.В момента се събира подписка,в подкрепа на горепосочените искания,след което ще се предприемат действия разрешени от закона.

обърнете внимание на датата защото след писмото се забърза още повече.Представителя на фирмата концесионер Ж.Дерелиев (бивш директор на Пристанище Бургас)тръгна да обхожда синдикалните организации в Пристанището.Задаваше въпроси от рода:

-Какво сме ви направили че така пишете,

-Защо създавате погрешно впечатление за нас,

-Ако не сте пратили писмото на президента-не го пращайте,

-Ние смятахме да вдигнем заплатите скоро...

Почна се едно издирване на подписката от ръководителите на пристанището.

И най-новото изявление което е от последните дни-През съда ще минем ако трябва но ще влезем във владение на Пристанище Бургас-Запад.

ЗАЩО една емблема на града ни Пристанището се разграбва ненаказано.

Град Бургас се е съградил около това пристанище преди110 години когато е построено то.

ЗАЩО след като кметът на града иска да направи най старата част от Порта (около ЖП гарата) свободна зона за достъп на гражданите на 100 метра се вдигат огради,поставят се камери и се назначават огромни охрани?









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Катастрофи в България
Природни стихии
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: