"Досега самолетите, които излитаха към града, завиваха с ляв завой и по този начин преминаваха или докосваха част от територията на града, като допринасяха за ошумяването му. Съответно от 2 май при въвеждането на новите схеми всички полети, които са излитащи към Бургас, ще бъдат направлявани между Бургас и нефтената рафинерия, като по този начин няма да преминават над града", обясни Димчо Андонов, директор на РВД - Бургас.
Всички останали самолети, чийто направления не са с посока юг, ще завиват веднага надясно след излитането си от пистата.
Траекториите и височините на полетите са създадени от екип от специалисти, които са се съобразили изцяло със спецификата на въздушните течения. Според специалистите няма вероятност екипажите на самолетите да не се съобразят с въведените нови изисквания.
"Няма опасност да не се спазват новите изисквания, защото всички маршрути са направени по стандартите - както европейски, така и международни, и всеки един самолет и екипаж на въздухоплавателно средство може да изпълни тези маршрути. Отчитам също така, че траекториите за кацане са променени, а е променена само точката, в която започва това финално снижение, до кацане, което пък от своя страна води до по-ниски нива на шума поради ниската мощност на двигателите", разясни още Димчо Андонов.
Траекторията самолетите ще могат да променят единствено при лоши метеорологични условия, и то контролирано от ръководителите на въздушния трафик.
От РВД не могат да определят с колко децибела ще се понижи нивото на шума за живеещите под прелитащите самолети. Измерванията трябва да бъдат направени от общинските служби и сравнени с данните от миналата година.