С 1,32 часа по-малко пък ще пътуват влаковете по линията Пловдив - Бургас в края на 2013 година. Тогава ще бъде завършена рехабилитацията на този участък. Финансирането му вече е одобрено от Брюксел и след седмица започва реално строителство. До края на 2014 г. ще бъдат завършени и новите релси между гарите Пловдив и Септември. Общо 3 часа ще спестяват пътниците по подновените участъци на жп магистралите "Тракия" и "Марица", които ще бъдат завършени най-късно до декември 2013 г.
Високоскоростен влак ще се движи и по линията София - Видин, която ще започне да се строи след 2014 г., съобщи транспортният министър Ивайло Московски. Цената на модернизацията обаче е много висока - проектната стойност е 2,6 милиарда евро и ще се търси оптимизирането й дори с цената на намаляване на скоростта, допълни той.
Източник: в. "Стандарт"