© Burgas24.bg | | Работниците в пристанище Бургас отново се готвят за протести. Този път заради изплащането на заема към Японската банка, който се оказва непосилен и заради, който се планира тегленето на нов кредит. Този кредит трябва да покрие изплащането на терминала за насипи и товари по известен като терминал 2А, който отдавна не функционира. Заради фалита на Кремиковци. Работниците категорично отказват да бъдат въвлечени в погасяването на нов кредит, заради и без това ниските си месечни възнаграждения и нестабилното си положение в Порта, твърдят синдикалистите.
От КТ Подкрепа представиха протестна декларация, която е изпратена на министър-председателя, министъра на транспорта министъра на труда и социалната политика и Министъра на финансите. В нея те твърдят, че са принудени да участват в изтегляне на нов кредит за изплащането на терминала и настояват за бърза и адекватна реакция. Заради лошо управление и икономическата криза, кейовите места на новия терминал работят най-много до 20% от своята възможност. От тук идва и отказа на работниците да подпишат ново искане за кредит и остро протестират против него. Ето и протестната декларация, без съкращения: ДО Г-Н Б. БОРИСОВ МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА Р. БЪЛГАРИЯ ДО Г-Н АЛ. ЦВЕТКОВ МИНИСТЪР НА ТРАНСПОРТА
ДО Г-Н Т. МЛАДЕНОВ МИНИСТЪР НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
ДО Г-Н С. ДЯНКОВ МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ
ДО СРЕДСТВАТА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ
Д Е К Л А Р А Ц И Я
ОТ РАБОТЕЩИТЕ В ПРИСТАНИЩЕ БУРГАС
Ние работещите в Пристанище Бургас сме силно притеснени от създалата се през последните няколко години ситуация на занижен товарооборот и финансова криза. Една от основните причини за това е прекратяване на производството в „Кремиковци"АД. Специално за продукцията на този комбинат през 1998г се проектира терминал за насипни товали 2А и през 2005г се откри, а по -късно се оборудва с технически съоръжения. Проекта беше финансиран от японска банка с държавно гарантиран заем. При разработване на проекта 1996г.всички корабни и тонажни такси се събираха от пристанищата, а от 2000г. с промяна в закона за пристанищата тези такси се събират от Пристанищна администрация.Отнемането на тези такси от пристанищата породи проблема с изплащането на кредита. Година след пускането в експлоатация на специализирания терминал предназначен за суровини за Кремиковци, обаче започна свиването на производството и агонията на комбината, като с това доведе до сриването на всички свързани с производството на Кремиковци съпътстващи дейности. Днес построения терминал 2А и техническите съоръжения-съвременни и скъпо струващи кранове, използват мощностите си едва на 10-20%. Но кредита за оборудването трябва да се плаща от работещите в пристанището. Нищо че Кремиковци вече не съществува, нищо че кейовите места построени за това са празни, кредита трябва да се връща от работниците. През последните години товарооборота спадна значително и дружеството се управляваше лошо, за което сме сигнализирали Министерството на Транспорта многократно. Очаквахме с големи надежди новото правителство да спре разрухата на бургаското пристанище, но явно то ще забие последния пирон в ковчега на най-голямото и старо българско пристанище. Социалното напрежение расте защото трудовите възнаграждения са намалени, текат масови съкращения, а според ръководството заплащането още ще се намали и съкращенията ще продължат. Повечето от работниците имат ипотечни кредити, които и сега трудно обслужват или разсрочват. Всички знаем тежестта на кредита, изплащаме и в семейството си и в дружеството, в което работим, защото ако кредита е възвръщаем ще сме с надеждата че си струва, но да плащаш нещо от което нямаш нужда е гавра с обикновените
работници. С тези съкращения не останаха хора за работа, а тези които остават ще работят за жълти стотинки. Затова Ви заявяваме че: 1. Не сме съгласни да се тегли нов кредит или овърдрафт, който отново да изплащаме всички ние. 2. Вноската по кредита за техническото оборудване да се поеме от Морска Администрация, която събира линейни и кейови такси. 3. Да се спрат преструктуриранията в Пристанище Бургас, които са единствено с цел освобождаване на хора. 4. Да се спрат съкращенията и намаляване на доходите на работещите в пристанището.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕМИЕР,
ПИСНА НИ ДА ПЛАЩАМЕ ЧУЖДИ СМЕТКИ! ПИСНА НИ ОТ ЕКСПЕРИМЕНТИТЕ НА ЧИНОВНИЦИ НА НАШ ГРЪБ! ПИСНА НИ ПРЕД ОЧИТЕ НИ ДА СЕ РАЗГРАБВА И СЪСИПВА ОТ АЛЧНОСТ И НЕКАДЪРНОСТ ПРИСТАНИЩЕ БУРГАС. НЯМА ДА ДОПУСНЕМ НАШЕТО ПРИСТАНИЩЕ ДА СЕ РАЗПРОДАДЕ ЗА СТОТИНКИ. ЯВНО ТОВА Е ЦЕЛТА НА НЯКОГО. ГОТОВИ СМЕ НА ВСИЧКО ЗАЩОТО ВЕЧЕ НЯМА КАКВО ДА ГУБИМ. НЕ ИСКАМЕ НИЩО В ПОВЕЧЕ, НО НЕ ДАВАМЕ И ТОВА КОЕТО ИМАМЕ.
Разчитаме на Вашата бърза реакция да организирате среща със страните участващи в този проблем- Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщения, Министерство на финансите и синдикатите. В противен случай в близките дни ще бъдем принудени да предприемем протестни действия и други разрешени от закона мероприятия.
ОТ СИНДИКАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ „ПРИСТАНИЩЕ БУРГАС" |