Обявената процедура за концесиониране за срок от 35 години, при много ясни и конкретни първоначални условия, за единствения работещ дълбоководен терминал в България и втори след порт Констанца в Черно море - терминал Бургас изток 2 /Терминал насипни товари + Терминал 2А/, определено е и ще бъде особен обект на внимание от страна на световните пристанищни оператори. Възможността за прагматична и сравнително бърза реконструкция, модернизация и досъоръжаване на обекта на концесия за обработка и съхранение на над 150 000 контейнера годишно, при съхранен и специализиран насипен профил привлича големи контейнерни оператори и превозвач.
Г-н Диян Димов пред медиите отразяващи форума: "Преимуществата на Пристанище Бургас: географското разположение, хидро и метео факторите, функциониращата дълбоководна акваториална и кейова инфраструктура и съоръженост, оптимално и скоростно развиващо се шосейно и ж.п.развитие към индустриалните райони на града и страната с последваща безпроблемна връзка с централно европейските коридори предопределя дългосрочната основна роля на порта в района на Черно море, включително и като водещ контейнерен център".