Инициативата се проведе в рамките на един ден, а официален гост лектор и обучител беше Георги Стратиев - експерт в Дирекция "Информация и системи за управление на средствата от ЕС" към Министерски съвет на Република България. Полезна информация, която всеки допустим бенефициент трябва да знае преди започване на работа с електронната система, е свързана с притежанието на електронен подпис, който е необходим във всеки един от етапите. Системата също така предлага и възможност за комуникация с Управляващия орган по електронен път.
Участниците получиха възможност да зададат конкретни въпроси относно записване на данните, проверка на апликационната форма и подаване на проектното предложение към Управляващия орган. След потвърждение за подаване на проекта, корекции могат да бъдат нанесени единствено ако оценителната комисия пожелае допълнително информация и допусне кандидатата. Важно условие след подаването на документацията е получаването на входящ номер, който е гаранция, че информацията е успешно изпратена.