Стратегията има за цел комплексното промотиране на ПП "Странджа" като уникална природна зона с акцент върху опазване на естественото състояние, целостта и единството на природните елементи и екологичните процеси в парка и създаване на природозащитни нагласи сред посетителите в него. Тя е изградена на базата на анализ, обследващ доколко успешно е популяризирана дейността на ДПП "Странджа" сред обществеността и какво е позиционирането на парка в медийното пространство.
Изпълнението на медийната стратегия ще гарантира постоянното информиране на широка обществена аудитория за уникалната природозащитна и културна стойност на парка, както и прозрачността на дейността на дирекцията на ПП "Странджа" за изграждане на позитивния му имидж. Периодът, който стратегията обхваща, е 2014 - 2020 година.
От изключително значение за бъдещето на ПП "Странджа" е приобщаването на обществото и активното му участие в съхраняване на природните дадености и биоразнообразието на неговата територия. За реализирането на тази цел дирекцията на парка разчита на пълноценното сътрудничество и посредничество на медиите. Чрез тях ще бъде изминат пътя от осведомяването през задълбоченото информиране до трайна промяна в мнението, нагласата и поведението на цялото общество.