Стратегията е финансирана по ОП "Регионално развитие". В нея се включва анализ на досегашното представяне на България като туристическа дестинация в чужбина и проверка на това дали на външните пазари логото се асоциира с България. Ако се установи, че то вече се е наложила като трайно установен символ сред чужденците, може и да не се замества с ново.
Кандидатите с предложения за рекламна стратегия на страната като туристическа дестинация ще могат да подават офертите си до 5 март. Отварянето на предложенията предстои на следващия ден. Срокът за изпълнение на поръчката е 6 ноември т.г.
Освен с анализа и възможната изработка на ново национално лого изпълнителят трябва да подготви и поне един пилотен регионален туристически бранд, както и набор от символи и продуктови туристически брандове, гласи програмата. Всички тези изработки трябва да се тестват на вътрешния пазар и в международна среда.
Изборът на изпълнител ще бъде определен от цената, маркетинговите анализи и стратегиите за национален и регионални туристически брандове. Изискване е кандидатите да докажат оборот от подобен тип дейност в размер на общо 2,264 млн. лв. от 2008-а до 2010-а. Тази сума е равна на стойността на поръчката.
Източник: в. "Труд"