Приветствени думи към участниците и гостите на семинара отправиха кметът на община Бургас Димитър Николов, Иван Вълков - председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание на Република България, както и Константин Делис - представител на Международната асоциация за обществен транспорт /UITP/.
Събитието бе уважено от редица изтъкнати експерти в областта на транспорта от България и чужбина, представители на бизнеса и на местните власти. Сред тях бяха г-жа Бриджит Оливър - директор на европейския екип на UITP с офис в Брюксел, Белгия; Збигниев Паленика - вицепрезидент на UITP, член на борда на директорите, MPK, Краков, Полша; програмният мениджър на финансовата инициатива „Джаспърс" Жан Франсоа Биро; зам.-кметовете на община Бургас Красимир Стойчев и Атанаска Николова; Гуидо Бругеман - консултант по градски транспорт от Амстердам, Холандия; Офир Коен - консултант по градски транспорт; Арнулф Шухман - зам.-генерален директор Salzburg AG, Залцбург, Австрия; Йордан Рашев - областен отдел „Контролни дейности" - Държавна автомобилна инспекция-Бургас; Цветан Цолов - ръководител на отдел „Международни програми и проекти" в Център за градска мобилност - гр. София; Кристиян Замбори - технически мениджър, SKT, Сегет, Унгария; Рамазан Илдирим - IETT, Истанбул, Турция; Ана Груевска - икономически директор - JSP, Скопие, Македония; Гюлиз Озтюрк - Kentkart /ESHOT, Измир, Турция; Томислав Иванчев - член на борда на директорите в Столичен електротранспорт, София, България и мн. др.
Община Бургас се представи на семинара с презентация на проекта „Интегриран градски транспорт на Бургас", с който кандидатства за финансиране в размер на няколко десетки милиона евро по Оперативна програма „Регионално развитие". С помощта на консултантите от „Джаспърс" и след няколко обществени обсъждания Община Бургас се спря на варианта BRT - „Бърз автобусен транспорт". Той предвижда обновяване на автобусния парк и изграждане на коридор с маркирани и сегрегирани автобусни ленти. Осъществяването на този вариант оставя възможност за реализация на градска железница в бъдеще. Според разчетите за BRT една основна автобусна линия ще покрие капацитета на 5 сегашни, при много по-добри условия и време за придвижване на пътниците.
Предвижда се още обновяване на автобусния парк чрез закупуването на 28 дизелови и 39 метанови автобуса, обновяване и разширяване на автобусното депо, обособяване на централна автобусна спирка, свързваща маршрута на BRT с централна градска част, автобусен терминал в близост до ЖП и морска гара, обновяване и разширяване на автобусен терминал в к-с „Меден рудник", изграждане на пешеходни мостове на 4 ключови места в града, светофарна уредба с приоритет за автобусите на градския транспорт, интегрирана електронна билетна система, система за видеонаблюдение, единен център за управление и контрол на трафика.
Официалната презентация на Община Бургас по време на семинара завърши с категорично заявеното намерение за реализиране на такъв вид градска транспортна схема, при който с предимство да се ползват пешеходци, велосипедисти и автобуси, за сметка на леките автомобили.