© Burgas24.bg | | Изпълнителният директор на "Български държавни железници" ЕАД, Пенчо Попов и управителят на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, Стефчо Събчев, днес представиха официално най-новата услуга, предлагана от националния железопътен превозвач - "Интернет - продажба на железопътни билети".Новата услуга е част от стратегията на дружеството за повишаване на неговата конкурентноспособност. Услугата е достъпна чрез интернет страницата на Международно пътническо бюро "Рила" (www.bdz-rila.com) и се предлага както на български, така и на английски език.
За да изпрати запитване и заявка за закупуване на железопътни билети и резервации чрез Интернет, клиентът е необходимо да се регистрира в системата за плащане, като получава свое потребителско име, парола за достъп, както и потребителски профил.
Задължителни данни при регистрацията са: имената по документ за самоличност на лицето, което ще пътува, както и на лицето, което ще получи билетите от посоченото място; валиден e-mail за кореспонденция; валидна дебитна или кредитна банкова карта (VISA, MasterCard, Maestro и БОРИКА).
Процесът на закупуване на железопътен билет чрез плащане по Интернет преминава през следните етапи: - Регистрация на потребител (клиент) в системата за он-лайн плащане; - Изпращане на заявка за пътуване чрез електронна форма по e-mail; - Получаване по e-mail на оферта с цена, съгласно изпратената заявка в срок до 2 (два) работни дни; - Съгласие на клиента с указаните цени и условия и плащане чрез банкова карта; - Получаване по e-mail на две потвърждения: едно от банката за успешен или неуспешен паричен превод и второ от търговеца с информация за платените билети и условията за получаване. Плащането се извършва не по-късно от 5 (пет) дни преди началната дата на пътуването, а в случаите, когато е необходимо ползването на пощенска услуга - не по-късно от 7 (седем) дни; - Получаване на превозните документи за пътуване с железопътен транспорт в страната или чужбина: - в един от 16-те офиса на Международно пътническо бюро "Рила", които се намират на територията на градовете: София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Велико Търново, Горна Оряховица, Стара Загора, Хасково, Враца, Благоевград и Добрич. Офисът се посочва предварително от клиента и железопътните билети се получават срещу представени документ за самоличност и номер на поръчката (отпечатан ваучер); - чрез пощенска пратка с посочване на точен адрес на територията на България, срещу заплащане на доставната цена, включена в цената на услугата.
Новата услуга, която "Български държавни железници" ЕАД предлагат, е улеснение за клиентите, които ценят своето време, могат да плануват своите пътувания в страната и чужбина за по-дълъг предварителен период, както и за възрастните и трудноподвижни лица, на които е предоставена възможността да получат билетите си за пътуване като пощенска пратка на своя домашен адрес.
Чрез Интернет - продажбата на железопътни билети се осигурява удобна възможност и за клиентите от чужбина, които летуват в нашата страна или пък са транзитни пътници, желаещи да пътуват до някоя от балканските страни, да закупят предварително своите билети, спални, кушет и седящи места във влаковете. |