© Burgas24.bg | | В един от автобусите на градския транспорт пробно са поставени камери за видеонаблюдение, каза управителят на общинската фирма „Бургасбус" инж. Петко Драгнев. Две от устройствата са вътре в превозното средство, а една камера е поставена на предното стъкло. Външната камера следи случващото се пред автобуса - дали има спрели автомобили в джоба на спирката, пречи ли нещо друго на движението на автобуса. Камерите вътре наблюдават дали пътниците се държат коректно и дали служителите на „Бургасбус" изпълняват задълженията си. В зависимост от резултатите от това пробно видеонаблюдение ще се обмисля възможността да се поставят камери и другите превозни средства.
"Това все пак е свързано и с финанси", посочи Петко Драгнев. По отношение на вандалските прояви спрямо колите на градския транспорт Драгнев каза, че напоследък случаите намаляват. Съвсем скоро обаче е регистриран поредният такъв инцидент - на спирка в квартал „Победа" по автобус на градския транспорт бил хвърлен предмет, който счупил странично стъкло.До края на годината не се предвижда промяна в цената на билетите и картите за градския транспорт в Бургас. Евентуално увеличение на цените ще бъде обсъждано в началото на следващата година. Драгнев посочи, че в много градове на страната сега стои въпросът за увеличение на цената на превозния документ.
"Ел. енергията се повиши, коментира се и повишение в цената на метана. Всичко зависи от сметките.", каза Петко Драгнев. Всички превозните средства на градския транспорт в Бургас отговарят на изискванията за годност и сигурност. Драгнев припомни, че от края на 2008 година старите автобуси „Икарус" и „Чавдар 11 М4" са свалени от експлоатация. Тогава са закупени 10 чисто нови автобуса на метан, както и два микробуса, пригодени за превоз на трудноподвижни хора. Пет от новите автобуси са с климатици. Другите превозни средства, с които беше обновен автопаркът на общинската фирма, са втора употреба. Става въпрос за 10 тролейбуса и 36 автобуса, които са на 10 - 12 години.
Всички превозни средства минават два пъти годишно технически преглед, за да се установи тяхната годност и сигурност за експлоатация. Отделно от това според марката минават и техническо обслужване на определени изминати километри. По отношение на контрола на водачите управителят на превозваческата фирма посочи, че всяка сутрин те минават медицински преглед, който проследява общото им здравословно състояние.
При случаи на оплаквания или установена употреба на алкохол, водачът не се допуска на работа. Всички водачи са преминали и психологически преглед. Миналата година е направен такъв преглед на шофьорите, навършили 55 години. Тогава четири души не са отговорили на изискванията и не са продължили работа, допълни Драгнев. Управителят на транспортната фирма каза също, че не се допускат отклонения от разписанието на автобусите. На всяка крайна станция по съответните линии диспечер заверява всеки отделен курс. Ако има закъснение или избързване, водачът се санкционира с идеята всеки да спазва разписанието. В края на деня автобусите се проверяват по пътните листи колко курса са извършили. Всичко се прави с много точна отчетност и на базата на тези данни се формира и възнаграждението, посочи инж. Драгнев. |