Пристанище Бургас работи с 30 % от капацитета си
Кризата е засегна силно работата в Пристанище - Бургас, каза директорът на порта Аргир Бояджиев. По думите му, кризата в порта е функция на общата икономика в света и Европа. Пристанищата са предприятия в сферата на услугите и те обслужват съответната индустрия. Пристанище - Бургас е строено да обслужва основно Южна България и по-точно металургията - цветната и черната. И цветната металургия има спад, тъй като няма пазари за своята продукция, а за черната металургия в лицето на „Кремиковци" просто не ми се говори. Това разбира се отразява много зле на пристанището. Ние работим с 30 % от капацитета си. В момента реално „ Промет" работи що-годе на ниво. Всички останали предприятия по линия на химическа промишленост, на металургията имат спад в работата си надолу. Държим се над водата благодарение на „Промет" и в известен смисъл, благодарение на „Перник", макар че и те имат спад на своята продукция. Химическите заводи правиха внос на амониева селитра в малки количества, но това не може да замени големия износ, който правиха. Ако сме внесли примерно 20-30 хиляди тона амониева селитра, то миналата и по-миналата година те изнасяха такава продукция в порядъка на 100 - 120 000 тона. Разчитаме повече на транзитния поток. Това са кокс и въглища за Сърбия и Македония. Истината е, че металургичните комбинати и в Сърбия намалиха своите обеми, но цялата суровина премина през нашето пристанище, което ни беше в голяма помощ. Изобщо, транзитните товари са от голяма помощ за пристанище Бургас. Водим разговори с различни организации, за да се превърнем в един буферен склад, тъй като имаме много големи възможности за обработка на насипни товари. Имаме нов терминал, който стои ненатоварен. Януари и февруари са тежки месеци за пристанището -няма много продукция и това ще наложи най-вероятно свиване на социалните разходи, намаляване на работния ден на администрацията. Това са такива мерки, които без тях не може да минем. За сега не смятаме да правим съкращения с надеждата, че обемите ще се увеличат и ще бъде необходима квалифицирана работна ръка, каза изпълнителният директор на бургаския порт Аргир Бояджиев. Въпреки всичко, на фона на тежката ситуация, от порта поддържат инфраструктурата си и продължават да модернизират наземната техника. Наскоро е купена специализирана техника за обработка на контейнери, която е доста скъпа, но ще бъде изплащана постепенно.Не забравяме модернизацията на пристанището, въпреки тежката година. Често пъти работниците ме питат: "Кога ще свърши тази криза?. Това е интересен въпрос, но малко са хората по-света, които биха дали отговор. Очакваме догодина да започне разширението на контейнерния терминал. Опитваме се да инициираме срещи с контейнерните туроператори, с надеждата да увеличим товарооборота още преди изграждането на този модерен контейнерен терминал, тъй като и сега ние имаме известни възможности за обработка на контейнери. Трябва да ви кажа, че и в контейнерите имаме спад. Кризата може би най-осезаемо се усеща в портовете. Това са реалностите, допълни Аргир Бояджиев.
Източник: Агенция "Фокус"