Преговаряме с Виетнам за внос на риба и морски деликатеси на по-ниски цени
До няколко месеца на българския пазар ще се появят първите евтини количества от рибата пангасиус. „Атлантик" ще сключи споразумение за новата оферта. Бургаската фирма е водеща в страната по внос и износ на риба. Неин партньор във Виетнам е една от най-големите правителствени компании в този бранш.
Рибата пангасиус е позната на българския пазар повече от година. Тази нова дестинация до Виетнам бе договорена по време на миналогодишното международно рибно изложение в Брюксел, където „Атлантик" бе единственият български участник. Според изпълнителния директор на бургаската фирма Ивайло Русинов, Виетнам е обещаващ партньор, тъй като правителството там сега договаря с ЕС по-ниски мита за внос на риба от азиатската страна. Това допълнително ще направи офертите на големите вносители у нас и в Европа още по-атрактивни. „Атлантик" води преговори с партньора си от Виетнам и за внос на морски деликатеси на по-ниски цени.
Що се отнася до позицията ни навън- наблюдава се раздвижване на пазара в съседни нам страни, каза още Русинов. Износът ни на риба бележи лек ръст. Ръст има и при продажбите на атрактивната риба барамунди на българския пазар. Само за година продажбите са се увеличили 150 процента. Рибата барамунди се отглежда в акваферма в Бургас. Тя е австралийска и е сред деликатесните риби.
Увеличените продажби навън се дължат на изгодните оферти, предложени от наша страна. В „Атлантик" екип от специалисти по маркетинг са изчислили с максимална точност правилната цена на продуктите, които изнасяме, за да са конкурентноспособни.
Русинов посочи и причините за увеличените продажби на качествена риби у нас, сред които и барамунди. Според изпълнителния директор на „Атлантик" от повече от година се наблюдава завръщане на българина към полезната храна. Рибата е задължителна в менюто на много нации и присъства в почти всички диети. Българинът започна също да купува качествени храни. Сред тях е и рибата, но скумрията и цацата вече отстъпиха на сьомгата и барамунди, смятат търговски експерти от „Атлантик". Затова и на пазара на тези продукти важи правилото: „За хубавото и качественото криза няма!", смята Русинов.