Потребителите в Бургас най-често се оплакват от дефектни мобилни телефони и непризнаване на рекламация
В регионалната Комисия за защита на потребителите в Бургас най-чести са жалбите на граждани от дефектни мобилни телефони и непризнаване на рекламация, съобщи началникът на Комисията по търговия и защита на потребителите в Бургас Николай Стойков. След жалбите за мобилните телефони следват тези за непризнаване на рекламация от бяла и черна техника и в сферата на услугите - некачествено поставяне на врати и дограми или неизпълнени срокове, допълни Стойков. През последните десет дни от комисията са извършвали проверки в средствата за подслон и местата за хранене. Най-често срещаното нарушение е липса на категоризация на местата за настаняване или на временно удостоверение за открита процедура по категоризация, казаха от Комисията за защита на потребителите. В заведенията за хранене пък често грамажът на ястието не отговаря на изписаното в менюто или пък нямат обявени цени, уточни Стойков. Той напомни, че Комисията за защита на потребителите не извършва проверки, свързани с качеството на хранителните продукти, тъй като по закон оторизираните органи за това са ДВСК и РИОКОЗ, но пък следят етикетирането на продуктите и обявените цени. „Имаме жалби за разминаване на цените - тоест, на етикета пише една цена, а на касата се маркира друга. Естествено, тогава в тези определени случаи се намесваме. Санкциите са в зависимост от повтаряемостта на нарушението и варират от 500 до 3 000 лева", каза Николай Стойков. Той съобщи още, че от момента на създаването на Комисията в страната до сега гражданите са започнали все повече да си търсят правата. „Факт е, че жалбите се увеличиха в пъти, в сравнение с 2006 година, само по себе си говори, че хората все повече си търсят правата. Преди ако за една година сме получавали по 200 жалби, сега толкова получаваме на месец", каза Николай Стойков.
Източник: Агенция "Фокус"