© | | За състоянието на пътищата и мостовите съоръжения на територията на област Бургас говори директорът на областно пътно управление Бургас Митко Порязов.Г-н Порязов, правите ли проверки за състоянието на пътищата и мостовите съоръжения след зимния период?
Нашите представители по районни пътни служби упражняват постоянен надзор на пътищата и мостовите съоръжения. През месеците април и май ще се извършат текущи прегледи на съоръженията и при необходимост ще се вземат съответните мерки.
Какво е тяхното състояние към момента и има ли опасни участъци?
Състоянието на републиканските пътища на територията на Бургаска област не е добро. Особено лошо е състоянието на проходите - Ришки, Дюленски и Айтоски и третокласните пътища около "Лукойл". При съоръженията е необходимо да се направят аварийни ремонти на три броя надлези.Те са на път II-99 между Бургас, Созопол и Царево - надлеза, който е пътния възел на Черноморец и над общинския път Приморско - Писменово. Необходим е ремонт и на пътния възел Промет, който е на път II-79 Бургас - Средец.
Какви ремонти се предвиждат тази пролет и по кои пътни отсечки? Участъците, за които казахте, че не са в добро състояние ще бъдат ли ремонтирани?
Приоритетно през месец април започваме подготовка за ремонт на десет от основните пътища, които са с интензивно туристическо движение през летния сезон. Това са: АМ "Тракия" в участъка Карнобат-Бургас; път I-6 Венец-Бургас; пътя Обзор-Слънчев бряг; път Ямбол-Средец; Бургас - Созопол - Царево; Оризаре - Каблешково - Бургас и Миролюбово - Каблешково -Ахелой, както Тънково - Слънчев бряг и Царево -Ахтопол - Резово. Обхватът и количеството ремонтни работи ще бъде съобразено с отпуснатите и съгласувани с Агенция "Пътна инфраструктура" средства. Същевременно ще се извършват неотложните работи и по другите пътни участъци , като се обърне внимание на кърпежите, вертикалната сигнализация, отводняването. По аварийната ремонтна програма имаме уверение на Агенция "Пътна инфраструктура", че ще бъдат отпуснати средства за възстановяването на надлеза над общинския път Приморско - Писменово и на път II-99 Созопол - Царево. В момента движението се извършва на половин платно, а края на е ремонта се предвижда да е до 30 май. Предвидени са средства за укрепване и за възстановяване на път I-9 Бургас - Малко Търново при свлачището на местност "Босна". В инвестиционната програма на Агенция "Пътна инфраструктура" са включени няколко обекта. Това са: Ясна Поляна- Приморско и Царево - Резово. По програма "Транзитни пътища" са включени пътищата Елхово-Бургас, Шумен - Карнобат и пътен възел Бургас-юг, а по програма "Рехабилитация на пътна инфраструктура" (Световна банка) е включен път Бургас - Маринка - Звездец - Малко Търново.
Състоянието на надлез "Владимир Павлов", който е в град Бургас не е добро. Има процедура за избор на изпълнител за ремонтните дейности. Има ли избран изпълнител и кога ще се случи ремонтът на надлеза?
Към настоящият момент процедурата по избор на изпълнител за рехабилитацията на надлез "Владимир Павлов" все още се провежда. Ценовите оферти са отворени и предстои определяне ан изпълнител в най-кратки срокове. След подписването на договора ще може да ви дадем пълна информация за това кога ще започне ремонта и в какъв срок ще е. До седмица-две ще стане ясно.
Състоянието на пътната отсечка Средец - Бургас е лошо. Кога предстои ремонтът в този участък, тъй като е част от пътя Бургас- Елхово, който се ремонтира около две години?
Временно ремонтът на обекта беше замразен. Подписа се допълнително споразумение за удължаване на срока от 24 на 33 месеца. Ремонтните работи започват от началото на месец април, като приоритетно ще се работи в участъка Средец - Бургас.
Това е добра новина. Областно пътно управление Бургас и с една новост. Наскоро на път I-6 Бургас - София беше поставен нов пътен знак. Какъв е този нов пътен знак и какво го отличава от досегашните?
Новото е е че пътно-указателната табела е с индивидуални размери и е изпълнена от алуминиеви панели с широчина 250 мм. За първи път се монтира на пътищата на страната. Конфигурацията на профила е конструирана така, че панелите да се вграждат един в друг и съвместно да образуват необходимата площ върху която се апликира информационната пиктограма, характерна за съответния пътен участък. Предимствата на този вид конструкции са, че се гарантира постоянна равномерност при всякакви ветрови натоварвания, а този показател е изключително важен за равномерната рефлективност на светлоотражаващото фолио.
Това означава, че ще се вижда по- добре надписа, така ли е ?
Да, точно така е.
Този пътен знак е указателна табела с надпис?
Да, но уникалното при нея е че при евентуална повреда или при необходимост от промяна на отделните символи, подмяната се извършва само на един или няколко панела ,а след това се вгражда корекцията обратно.
Табелата е разположена нависоко, както казахте вие на конзола,ще възпрепятства ли това евентуалните крадци?
Да, тъй като тези табели са поставят на конзолни рамки ли портали и до тях няма физически достъп.
Източник: Радио "Фокус" |