Проектът "Бургас Юг" е включен в раздел "Ново строителство" на Агенция "Пътна инфраструктура". Има подписан споразумителен протокол за съвместно финансиране на обекта между Агенцията и Община Бургас, съгласно който "Пътна инфраструктура" е задължена да организира, възложи и финансира изграждането на пътния възел и строителния контрол. Стойността на проекта се очаква да бъде 22 милиона лева, като основната част от финансовите средства трябва да дойдат от Европейската инвестиционна банка съгласно Решение на МС от 21 октомври 2009 г.
В тази връзка моля да ми отговорите: Има ли потвърждение от Европейската инвестиционна банка във връзка с Изменение №1 на Финансовия договор между Република България и Европейската банка за съфинансиране на проект "Транзитни пътища V", предвиждащо включването в обхвата на проекта на пътен възел "Бургас - Юг", и какви конкретно са предприетите мерки от Ваша страна за неговото бързата реализация на неговото строителство?
Росен Плевнелиев
Ще ми се днес да поставя един рекорд - за най-бърз, точен и ясен отговор.
Строително разрешение има. Тръжната документация се изработва. На 15 август стартирано и с конкурс за избор на изпълнител и на надзор. До края на годината трябва да сме избрали изпълнителя. Предвидени са 10%от общата стойност на договора, аванс в бюджета, така че да стартираме на секундата в който имаме избран изпълнител. И всичкото това нещо именно в този порядък. В тази логика, която нашето правителство изповядва ние няма да можем да направим всичко, ние няма да на можем да напълним всички дупки. Но тогава, когато става въпрос за Меден рудник, който е най-стратегическият разпределител на трафика за цялото южно Черноморие, тогава когато става дума за моста-убиец, тогава когато става въпрос за пътен възел Качица, приоритизираме, даваме всичко от себе си, работим денонощно. В най-тежката криза ще дадем всичко от себе си, за да може да се случат нещата, така че на 15 август стартираме.
Стоян Иванов:
Ако е възможно да определите и в какъв срок ще стартира и първата копка. Изключително е важен, не само за моите съграждани, а и за стотиците българи, които пътуват през летния сезон по този път.
Министър Плевнелиев
Както видяхте темата с първите копки е малко по сложна - отчуждения, археология, правила, норми, строителни разрешения, честен и почтен търг, подписан договор, осигурено финансиране и тогава почваме. Но специално за пътен възел искам да благодаря на народните представители от Бургас. Цялата тази работа е зад гърба ни. Тя е свършена и остава единствено да си направим честен и почтен конкурс. Ако успеем да го приключим до края на годината, буквално на следващия ден започваме.
Още по темата (35): | |