
ЗАРЕЖДАНЕ...
Пламен Русев: Вече сме 21 век, опасността от замърсяване от петролопровод е минимална | ||||||
| ||||||
"За такъв проект има два варианта - изграждане на буй навътре в морето или разтоварване на пристанище на брега. Първият вариант е много по-скъп, но се спряхме на него, защото ще спазим всички европейски норми за безопасност и като цяло ще е много по-екологично чист вариант. Ако разтоварваме на брега, ще трябва да строим върху брега и зони, защитени от Натура 2000. Проекта, на който се спряхме обаче е друг - разтоварва се на няколко километра навътре в морето и след това чрез тръби, закопани под морето петролът достига сушата. Тръбите са изключително добре защитени, с бетонна плоча над тях. Представляват 3 тръби една в друга, което е по всички изисквания за безопасност". "Освен всичко друго - че няма да се пречи на трафика на корабите, на рибарите и т.н., разтоварването в морето ще е по-безопасно и от гледна точка на аварии и терористични актове. Ако стане разлив, нефът ще достигне брега за 4 часа, което е по всички европейски норми. Ако стане разлив при разтоварване на пристанище, плажовете веднага ще станат в нефт. Това обаче е малко вероятно - използваме система, каквато се ползва и при зареждането на самолети във въздуха - там една капка да капне и ще стане пожар. Шансът да се извърши терористичен акт е малък - буят ще е навътре в морето и около него ще има зона за сигурност. Самите тръби, които минават по дъното са тройно подсигурени. Този вариант е много по-скъп, но от екология не трябва да се пести, защото това ще остане за дълго време и не трябва после да съжаляваме, че сме пестили пари," обясни Русев. "Вече сме 21-и век и тези неща не са толкова опасни. От дълги години се правят такива неща в целия свят, но заради негативна кампания и много изречени лъжи, хората остават с погрешно впечатление. Преди години хората са допускали грешки, разцепвали са се танкери и т.н., но вече сме дорасли и сме се научили от тези грешки, за да не ги повтаряме. Подобни системи с разтоварване в открито море се правят например в Червено Море и около най-скъпите курорти в света край Дубай с изкуствените острови и т.н. Там никой не се оплаква от нефтено замърсяване. Освен това дори някой да направи грешка, има компютърни системи, които ще блокират всичко веднага. Хората, които работят по танкерите обаче са професионалисти - някои остават с впечатление едва ли не, че пияни руснаци ще наливат с бутилки нефт в тръба, стърчаща от морето," разкри още шефът на "Транс болкан пайплайн". "Искаме хората да са наясно с това, което правим. Стараем се да чуваме тяхното мнение, винаги технически грамотните хора могат да дадат допълнителни идеи. Искаме и хората да знаят, че това което правим не е опасно и вредно, напротив, ще е много полезно за Бургас и региона. За това и пуснахме сайт http://www.istinatazaproekta.bg/, в който сме качили професионални филмчета, в които на човешки език се обяснява кое какво представлява, кое какви предимства и недостатъци има", заяви още Пламен Русев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 305 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/51 ] следващата страница |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg