Пародия: Собственикът на "Ентуртранс" забравил българския след 20 г. у нас

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
13:59 / 25.09.2013
1450
Съдебният състав под председателството на съдия Денчо Стоянов даде ход на заседанието във втория ден от поредмото гледане на делото за катастрофата на автомагистрала "Тракия". В началото магистратите оповестиха решението си относно искането на защитата да бъде назначена повторна петорна автотехническа експертиза и да бъде издирен и да даде свидетелски показания монтьорът във фирма "Ентуртранс", Абдул Кадир, който в момента е в Турция.

Съдия Стоянов заяви, че съдебният състав смята това искане на защитата за неоснователно и отказа да го уважи. Това решение даде възможност делото да продължи, защото в противен случай заседанията отново трябваше да бъдат отложени.

Пред съдебния състав бе разпитана свидетелката Лидия Атанасова. Тя съобщи, че е работела в транспортната фирма като продавач на билети и е била постоянно в офиса. Работела в "Ентуртранс" до три месеца преди катастрофата. Тя съобщи, че нейната работата се състояла само в това да продава билети и да следи дали изтичат застраховки и технически прегледи на автобусите. В показанията си пред съда тя заяви, че Николай Точев е отговарял за техническото състояние на автобусите, като преди него това се правило от друг мъж, на име Димитров, чието първо име каза, че не си спомня. По думите й, шофьорите идвали в офиса на фирмата само да получават пари за гориво, а преди всеки курс автобусът бил на автогарата, като във всеки автобус имало папка с необходимите документи, включително застраховка и технически преглед. Във фирмата се изготвял наряд, т.е. график с номерата на автобусите, шофьорите, които ще пътуват и маршрута на курса. Този наряд бил изготвян от неин бивш колега, чието име не може да си спомни и от Николай Точев.

На въпрос на прокуратурата дали Ениз Ченгел, собственикът на "Ентуртранс", има връзка с Бурак Саглам, тя заяви, че не знае за такава връзка. На питане къде работи в момента тя отговори, че работи във фирма "Бургас тур 90". Запитана дали в момента знае къде работи бившият й работодател Ениз Ченгел, тя каза, че той работи като продавач на закуски в същата фирма, в която в момента работи тя - "Бургас тур 90" ЕООД. Именно тази фирма е собственост на Бурак Саглам и от нея "Ентуртранс" е взимала автобуси под наем.

Един от адвокатите на пострадалите запита вярно ли е, че на табела в тази фирма като материално отговорно лице е посочено името на Лидия Атанасова, тя отговори утвърдително, след което разпитът й като свидетел приключи.

Преди обедната почивка бе разпитан Ениз Ченгел. Той трябваше да обясни как е решил да прави бизнес в България, как е решил да се занимава с транспорт и каква е била организацията във фирмата му. Въпреки, че от 20 години живее в България той забравил българския и заяви, че трудно разбира и в заседанието показанията му отново бяха превеждани. Ениз Ченгел заяви пред магистратите, че преди да дойде в България е учил в Турция в гимназия има общо образование, но не и специалност. Той не мога да се обоснове как точно е избрал България, а не друга държава да развива бизнес, но бе категоричен, че след като основал фирмата си през 2004 година е назначил, "най-добрите специалисти" от Бургас и областта. Започнал с транспортна фирма и магазин, тъй като открил пазарна ниша в страната ни и нямало много транспортни фирми и първата автобусна линия която открил била Бургас - Плевен.

Ениз Ченгел заяви че фирмата му ползвала за своята дейност както собствени автобуси така и под наем. Фирмата му била обслужвана от счетоводна с къща и от юристът Калинка Тодорова. Според показанията му пред съда през 2011 година разполагал с 13- 14 собствени автобуси и 5-6 под наем, като за него работели 70 -80 души. Въпреки опитите съдия Дечо Стоянов да конкретизира цифрите, подсъдимият зави, че не може да си спомни точно. По време на показанията си Ениз Ченгел на няколко пъти заяви, че за техническата изправност на автобусите отговарял Николай Точев, но пропусна да отбележи, че той е назначен във фирмата му в началото на 2011 година, въпреки че "Ентуртранс" работи в България от 1994 година.

На въпрос на съдията какви са били задълженията на Николай Точев във фирмата той заяви: " Като техник, специалност транспортна дейност, бил отговорен да държи връзка със шофьорите, за застраховките на автобусите, техническите прегледи, проблеми със шофьорите на пътя и др. Той определяше маршрутите, дали ще пътуват автобусите и как ще се редуват", каза Ченгел.

Той допълни, че Точев при необходимост от ремонт е искал пари от него за ремонт на автобусите. На въпрос на съдията дали Николай Точев има длъжностна характеристика, в която са описани задълженията му във фирмата Ениз Ченгел отговори "не помня" и допълни: "Той знае какви са му задълженията, защото му казах при назначаването".

Източник: Радио "Фокус"

Виж коментарите (0)

Още по темата (125):
04.03.2016 Интерпол издирва Ениз Ченгел с червена бюлетина
11.02.2016 Интерпол на помощ за издирването на Ениз Ченгел
10.11.2015 Изчезна собственикът на рейса, който погуби 9-има на АМ "Тракия"
21.10.2015 ВКС потвърди присъдите за катастрофата на АМ "Тракия", при която загинаха 9 души
05.01.2015 Общо 25 г. затвор за катастрофата на АМ "Тракия" от 2011 г.
31.07.2014 Ченгел, Точев и Димитров съжалиха за случилото се на АМ "Тракия" през 2011
г.
Още новини от Новини от Бургас:
Полицаи мерят сили в турнир с добра кауза в Слънчев бряг
Петър Кънев ще е водач на листата в Бургас за изборите
Бургас е част от световната инициатива Park(ing) day
Затварят за дълго време тази улица в Бургас
Интересно събитие предстои в Бургас
Младежи от Бургаско пътуваха безплатно в Европа с инициатива на Е...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).