Идеята за тази артистична симбиоза се ражда по време на конструктивна дискусия между двамата автори, които започват да изследват несъществуващата на пръв поглед концептуална близост между илюстрацията в по-голям от стандартния размер и реалистичната скулптура в малък мащаб в контекста на ключовото значение на биоразнообразието за нашето съществуване. Този разговор се трансформира в 25 научни илюстрации и 22 пластики, които оживяват пред очите на зрителя чрез своите цветове, материали и неподозирана метафорична наситеност.
"Опитали сме се да извадим реалистичните образи от тяхната буквалност, представяйки ги като неизменна част от света около нас - земната пчела не може без белия цвят на космоса, кафявата мечка би била несигурна без своя мраморен постамент. Нищо в природата не може да съществува само за себе си, всичко има нужда от свое естествено допълнение", коментира Милена Радева. Тази своеобразна метафора на взаимозависимост и несамотност е представена чрез различни бозайници, птици, влечуги и насекоми. Образът на едно от най-внушителните животни, обаче - човекът, не е част от света на Animalia, като в същото време не го и изключва: "Нашите възприятия са се дигитализирали до невероятна степен, което ни отдалечава все повече от природата и всичко естествено. Съвсем тенденциозно не сме включили човека в нашия проект - дали сме му ролята на страничен наблюдател, който да допълни Animalia със своите лични впечатления и усещания."
Малките пластики също се придържат към напълно натуралната концепция на Animalia. При тях са използвани традиционните похвати на калъпите
Това преплитане между материали и цветове превръща животинските образи от обекти в субекти, а целия проект - в жива метафора на "чистото възприятие на красотата около нас", предадено чрез непретенциозността на охлюва, чиято хармонично оформена спираловидна черупка вдъхновява древните маи да създадат релефна фигура, подобна на нулата - символ, който буквално променя света.