При преодоляването на по-продължителни дълбоки заснежени участъци е необходимо да се избягва спирането и превключването на скоростите. Изкачването на автомобила по заснежен или поледен път трябва да стане на предварително включена по-ниска предавка,като се подава равномерно газ,без да се спира по наклона.Спускането по наклона може да става на такава предавка,на каквато се изкачва,като се забранява изключването от скорост.
Ако автомобилът започне да се хлъзга,в никакъв случай не трябва да се употребява спирачка,а ако е предизвикано от употребата на спирачка,незабавно да се отпусне педалът. При занасяне се завърта бързо кормилното колело в посока на занасянето.След прекратяването му кормилото се завърта за движение в права посока.
Когато водачът почувства,че двигателните колела пробуксуват, веднага трябва да прекрати подаването на газ и след това отново да се подаде плавно.Намаляването на скоростта да става с превключване на по-ниска предавка.
По улици със заледена пътна настилка,при преминаване покрай спирки на обществения транспорт водачите трябва да се движат с такава скорост,която позволява при необходимост да се спре на безопасно разстояние от появилата се опасност.
При движение по хлъзгав път,водачът трябва навреме да се подготви за безопасното му преминаване.Това е най-важното, това е основното.Навлезе ли в заледения участък неподготвен,с най-висока скорост и най-добрият майстор на волана трудно може да излезе благополучно.