От началото на май КЗП е извършила над 1400 инспекции в туристически обекти по Черноморието

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
11:46 / 19.07.2017
1683
"По време на лятната почивка е еднакво важно да знаем правата си, да сме с усещането, че те са защитени и че има на кого да разчитаме за съдействие, в случай че все пак възникне някакъв проблем. В още по-голяма степен това е валидно, когато сме на почивка в чужда държава или на път. Ето защо приветствам вече традиционната инициатива на функциониращия към Комисията за защита на потребителите Европейски потребителски център - България за разкриването на еднодневни приемни в някои от по-големите морски градове и курорти, по време на които туристите - български и чуждестранни, могат да научат повече за своите права, да се снабдят с информационни материали и да получат експертна консултация." Това каза Константин Райков, член на КЗП, на брифинг в Бургас по повод старта на информационна кампания на ЕПЦ.

"За да се избегнат проблемите и неприятните преживявания при пътуване и почивки, потребителите трябва да се запознаят предварително със своите права. Защото нашите наблюдения показват, че когато хората знаят правата си и ги търсят, търговците ги спазват", каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ към КЗП. Според статистиката на ЕПЦ около една четвърт от жалбите и запитванията, получени в ЕПЦ за първите 6 месеца, са свързани с транспорта - закъснели полети, забавен или загубен багаж, проблеми при пътуване с автобус или с наемането на кола. Арсенов посъветва потребителите да пазят всички касови бележки и доказателствата, свързани с тяхното пътуване или почивка. Ако има проблеми - да се обърнат към търговеца и в случай че той не им съдейства, да потърсят ЕПЦ, когато спорът е трансграничен, или КЗП, когато става въпрос за национален случай.

Райков добави, че разкритите от КЗП за летния сезон виртуални приемни за консултации и сигнали при ползването на туристически услуги и покупки в търговската мрежа могат да бъдат полезни и на чуждестранните туристи. "В случай че граждани на друга държава се свържат с наши представители чрез тези приемни, ние имаме готовност да осъществим бърза връзка с Европейския потребителски център, който съдейства за разрешаването на трансгранични спорове, т.е. казусите между търговец от дадена държава и потребител от чужда страна", обясни той.

От началото на месец май КЗП е извършила над 1400 инспекции в туристически обекти по Черноморието, като са съставени 80 акта. Сред констатираните нарушенията са липса на менюта с цени и грамажи в заведения, отсъствие на удостоверението за категоризация или на информация за търговеца и на координати за връзка с него. Установени са и случаи на предоставяне на туристически услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория на туристическия обект.

Информационната кампания на Европейския потребителски център стартира в понеделник в Поморие. В рамките на инициативата през юли и август ще бъдат разкривани еднодневни щандове на възлови места в центъра или на крайбрежните алеи на морски курорти, както и гишета на пътника на летищата във Варна и Бургас. Целта е предоставянето на информационни материали и консултации на гражданите на място за техните права при ползването на туристически услуги и при пътуване.

Събитията ще се проведат между 17.00 ч. и 20.00 ч. по следния график:

19 юли - летище Бургас

20 юли - Несебър, в началото на моста

7 август - Св. Константин и Елена, централна автобусна спирка

8 август - Варна, в началото на алеята в Морската градина, до Фестивалния център

9 август - летище Варна

10 август - Златни пясъци, главната алея

14 август - Равда, до Общината

15 август - Автогара Юг в Бургас

16 август - Бургас, Морската градина, до Пантеона

17 август - Черноморец, главната алея

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Бургас:
Чудесна новина! Остров Света Анастасия ще посреща гости и през зи...
Ерген I с нова работа
АПИ с важно напомняне!
Деца от Бургас с призив към шофьорите
Две нагли кражби разкриха в Бургас
Спират водата на тези места в Бургас днес


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).