ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Около 5 млн. лв. са реализирани от продажби на общински имоти през 2010 г. | ||||||
| ||||||
Той бе категоричен, че заради кризата не се налага продажба на общинско имущество. "Ние продаваме, когато се убедени, че можем да постигнем добра цена и след решение на Общински съвет. Не мога да твърдя, че кризата е повлияла по някакъв начин на пазара на общински имоти, все пак има известно забавяне, особено в селските райони, но в града интересът продължава да бъде висок. Миналата година сме реализирали от продажби някъде около 5 милиона лева. Тази година нещата вървят с малко по-бавен темп, но подготовката за изпълнение на Програмата за управление и разпореждане на общинската собственост, която е обвързана с бюджета на община Бургас е в ход. Очакваме през края на летните месеци да се проведат търгове, за да се изпълни и тази програма", разясни той. По ориентировъчни данни някъде около един милион лева са постъпили в общинския бюджет от разпореждане с общинска собственост. Цената на всеки имот се утвърждава от Общинския съвет. "Ние не на всяка цена разпореждаме общински имоти, съобразяваме се с ценовата ситуация и целите, които си е поставила община Бургас, за изпълнение за настоящата година. Искания за разпореждане с общински имоти пристигат само от съсобственици. Тези, които имат интерес не са активната страна за продажба на общински имот. Дори да пристигне такова искане за продажба на общински имот, предварително се проверява дали е включен в годишната програма за управление и разпореждане с общинска собственост и ако той не съществува се предлага на общинския съвет да вземе съответното решение", обясни Желев. Всички имоти се продават на търг след решение на общинския съвет и изготвяне на оценка от независим оценител, посочи той. Продажбите на общински имоти се управляват от Програма за управление и разпореждане с общинската собственост, която ежегодно, преди приемането на бюджета на общината, се приема с решение на Общинския съвет. Всички продажби, които се извършват от общината, задължително стават с решение на местния парламент. Продажбите могат да се разделят на два вида. Това са имоти, в които общината е съсобственик с частни лица. "Това са дребни парчета, които са възникнали от промяна на планове и регулация и по един или друг начин общината се оказала съсобственик с частни лица и за да могат те да си осъществяват безпрепятствено инвестиционните намерения минаваме към процедура. На продажба на общински имоти подлежат и дворове, урегулирани поземлени имоти в населените места в общината, които не са пряко свързани с упражняването на функциите на общината като орган, който предоставя преди всичко услуги. От друга страна от постъпленията от продажби на общински имоти се материализират в улици, ново осветление и други обекти, които са в интерес на гражданите на Бургас. Другата процедура, която се извършва е продажба на имоти, които са предназначени за развитие на бизнес - търговия, производство и др. те се правят предимно в подкрепа на бизнеса", обясни Желев. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Едър чернокоп заля пазара в Бургас
15:45 / 10.11.2024
Млад мотоциклетист от Люляково загина на място
10:04 / 11.11.2024
Второ земетресение у нас!
14:37 / 11.11.2024
Тежка катастрофа с много пострадали в Бургаско
15:42 / 10.11.2024
Шестима са в болница след катастрофата на пътя за Бургас
16:23 / 10.11.2024
Ето какво е състоянието на пострадалите в мелето на пътя Средец – Бургас
09:24 / 11.11.2024
Поредна издънка в "Пееш или лъжеш"
12:54 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета