Около 5 млн. лв. са реализирани от продажби на общински имоти през 2010 г.

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
17:29 / 22.06.2011
630
Около 5 милиона лева са реализирани от продажби на общински имоти през миналата година. Това съобщи Ташо Желев, Директор на дирекция "Управление на общинска собственост" в община Бургас.

Той бе категоричен, че заради кризата не се налага продажба на общинско имущество. "Ние продаваме, когато се убедени, че можем да постигнем добра цена и след решение на Общински съвет. Не мога да твърдя, че кризата е повлияла по някакъв начин на пазара на общински имоти, все пак има известно забавяне, особено в селските райони, но в града интересът продължава да бъде висок. Миналата година сме реализирали от продажби някъде около 5 милиона лева. Тази година нещата вървят с малко по-бавен темп, но подготовката за изпълнение на Програмата за управление и разпореждане на общинската собственост, която е обвързана с бюджета на община Бургас е в ход. Очакваме през края на летните месеци да се проведат търгове, за да се изпълни и тази програма", разясни той.

По ориентировъчни данни някъде около един милион лева са постъпили в общинския бюджет от разпореждане с общинска собственост. Цената на всеки имот се утвърждава от Общинския съвет. "Ние не на всяка цена разпореждаме общински имоти, съобразяваме се с ценовата ситуация и целите, които си е поставила община Бургас, за изпълнение за настоящата година. Искания за разпореждане с общински имоти пристигат само от съсобственици. Тези, които имат интерес не са активната страна за продажба на общински имот. Дори да пристигне такова искане за продажба на общински имот, предварително се проверява дали е включен в годишната програма за управление и разпореждане с общинска собственост и ако той не съществува се предлага на общинския съвет да вземе съответното решение", обясни Желев. Всички имоти се продават на търг след решение на общинския съвет и изготвяне на оценка от независим оценител, посочи той.

Продажбите на общински имоти се управляват от Програма за управление и разпореждане с общинската собственост, която ежегодно, преди приемането на бюджета на общината, се приема с решение на Общинския съвет. Всички продажби, които се извършват от общината, задължително стават с решение на местния парламент. Продажбите могат да се разделят на два вида. Това са имоти, в които общината е съсобственик с частни лица.

"Това са дребни парчета, които са възникнали от промяна на планове и регулация и по един или друг начин общината се оказала съсобственик с частни лица и за да могат те да си осъществяват безпрепятствено инвестиционните намерения минаваме към процедура. На продажба на общински имоти подлежат и дворове, урегулирани поземлени имоти в населените места в общината, които не са пряко свързани с упражняването на функциите на общината като орган, който предоставя преди всичко услуги. От друга страна от постъпленията от продажби на общински имоти се материализират в улици, ново осветление и други обекти, които са в интерес на гражданите на Бургас. Другата процедура, която се извършва е продажба на имоти, които са предназначени за развитие на бизнес - търговия, производство и др. те се правят предимно в подкрепа на бизнеса", обясни Желев.

Източник: Радио "Фокус"

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Бургас:
Откриха канабис в 2 апартамента в Бургас
Жители на Свети Влас на протест заради улици и осветление
ВиК ремонт затваря част от улица "Пробуда"
С листа от 28 кандидати коалиция "БСП - Обединена левица" се реги...
Жители на Свети Влас на протест заради улици и осветление
Слънчево и топло ще бъде времето днес


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).