Каква сума от общинския бюджет е необходима, за да се организира и проведе местен референдум на територията на Община Бургас? Този въпрос задава, в официално питане до кмета
Димитър Николов, общинският съветник Георги Дракалиев.
Той мотивира искането си с факта, че в деловодството на местния парламент е внесена докладна записка от група общински съветници с искане за провеждане на местен референдум по проблема с атмосферния въздух над Бургас. В проекторешението на докладната не са посочени източника на финансиране, както и необходимите средства за организацията и провеждането му. А това е изрично условие, съгласно чл.33 ал.1 от Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление.
Дракалиев посочва, че според същия закон, за провеждане на местен референдум е необходимо да се проведе 30-дневна информационна кампания; да се отпечатат и разпространят информационни листи; да се отпечатат образци на протоколи и бюлетини в многохиляден тираж; да се заплатят разходите за дейността на Общинската избирателна комисия; да се заплатят възнагражденията на членовете на 338 секционни избирателни комисии и др. Всичко това предполага сериозен разход на общински средства и преди да се гласува едно такова решение, е добре да се знае колко е техния размер и дали ги има в наличност в бюджета на Община Бургас.
Общинският съветник обръща внимание, че чистотата на атмосферния въздух е пряко свързана с живота и здравето ни и този проблем е от изключително значение и обществен интерес. Затова очаква бърз отговор на поставения въпрос.